مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان: 69 درصد مردم این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

زاهدان (پانا) _ به گفته مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در حال حاضر این بیمه سلامت بیش از ۶۹ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستائیان و عشایر، صندوق بیمه همگانی رایگان، ایرانیان و سایر اقشار زیر پوشش دارد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان: 69 درصد مردم این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

رضا عباسی صبح امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس بیمه سلامت استان برگزار شد به خبرنگاران گفت: بر اساس گزارش‌های جمع‌بندی شده 798 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت بوده‌اند.

او ادامه داد: 649 میلیارد تومان برای درمان بیمه‌شدگان استان از سال گذشته تاکنون هزینه شده؛ همچنین هزینه‌های درمانی بیمارستان‌های دانشگاهی، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشت و درمانی روستایی تا ابتدای آذرماه واریز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه 4 هزار و 109 نفر از بیماران خاص استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون 40 میلیارد تومان هزینه درمان این بیماران شده است.

او افزود: در حال حاضر 28 هزار و 665 نفر از مددجویان شهری کمیته امداد استان نیز تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛ همچنین مددجویان کمیته امداد روستایی نیز تحت پوشش بیمه بودند که در سال جاری طبق بخشنامه همه مددجویان شهری کمیته امداد از پوشش بیمه سلامت برخوردار شده‌اند و خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

عباسی تصریح کرد: در سال ۹۸ چهار طرح استحقاق سنجی، نسخه نویسی الکترونیکی، تبادل اسناد بستری و نظام ارجاع و پزشک خانواده را داشتیم که در این طرح در بیمارستان‌های دولتی افرادی که به این مراکز مراجعه و مشخصات خود را ارائه می‌کردند مشخص می‌شد دفتر بیمه دیگری دارند یا خیر که تاکنون حدود ۱۸۳ هزار و ۵۱۸ مورد در این طرح پایش و شناسایی شدند.

او در پایان خاطرنشان کرد: از اول سالجاری تاکنون ۵۰۴ میلیارد تومان به پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز خصوصی بابت هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان استان پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار