نمایشگاه توانمندی‌ هنرستان‌ها در دانشکده‌های فنی‌و‌حرفه‌ای برگزار شود

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با تأکید بر تعامل میان هنرستان‌ها و دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، پیشنهاد داد که نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان‌ها در دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای برگزار شود.

کد مطلب: ۱۰۷۶۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه توانمندی‌ هنرستان‌ها در دانشکده‌های فنی‌و‌حرفه‌ای برگزار شود

علی‌رضا سعدی‌پور در وبینار هم‌اندیشی نظام گسترش و پذیرش دانشجویان فنی و حرفه‌ای مازندران که امروز در دانشکده فنی حرفه‌ای امام محمد باقر (ع) ساری برگزار شد، هنرستان‌ها را کانون اشتغال و مهارت برشمرد و گفت: «امیدواریم آموزش و پرورش نقطه عطفی برای ارتقای سطح کیفیت آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در سطح استان و کشور باشد.»

او بر دغدغه آموزش و پرورش بر ارائه آموزش‌های مهارتی و استفاده از توان و ظرفیت و استعدادهای موجود در ارتقای کیفیت این آموزش‌ها تأکید کرد.

سعدی‌پور به نیاز هنرستان‌ها به تجهیزات مناسب اشاره کرد و آن را از اولویت‌های این بخش برشمرد و از احصاء این تجهیزات برای هنرستان‌های مازندران خبر داد که در حال حاضر در اختیار سازمان نوسازی است و به هنرستان‌ها داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به فعالیت 348 هنرستان در استان با 43 هزار و 132 هنرجو اشاره و اظهار امیدواری کرد که این هنرجویان در دانشگاه‌ها رشته‌های مرتبط با رشته تحصیلی هنرستان‌شان را انتخاب کنند.

سعدی‌پور ضمن تأکید بر تعامل دوطرفه میان دانشگاه و آموزش و پرورش، پیشنهاد داد که نمایشگاه‌های مختلف برای رشته‌های مختلف هنرستان‌ها در شهرستان‌ها و مناطق و همچنین نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان‌ها در دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای برگزار شود.

در وبینار امروز که رییس و معاون پژوهش دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای مازندران و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز حضور فیزیکی داشتند، به صورت ویدئو کنفرانس با مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش و غلامرضا کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور گفتگو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار