معاون آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با پانا مطرح کرد:

تلاش کرده ایم تا دانش آموزان استان چه با برنامه شاد و چه بدون آن از آموزش باز نمانند

زاهدان (پانا) - به گفته معاون آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان، معیار و ملاک بر آن است تا هیچ دانش آموزی چه با دسترسی به شبکه شاد و چه با عدم دسترسی به این برنامه از ادامه آموزش و تحصیل محروم نماند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تلاش کرده ایم تا دانش آموزان استان چه با برنامه شاد و چه بدون آن از آموزش باز نمانند

زهرا برهانزهی در گفت و گو با پانا گفت: در حال حاضر ثبت نام کلاس اولی ها از 1/3/99 در استان آغاز شده است و تا 31 مرداد بر حسب شرایط مناطق مختلف درگیر با ویروس کرونا(سفید، زرد و قرمز) حتی الامکان به صورت غیر حضوری و در موارد خاص نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام خواهد شد.

او ادامه داد: سنجش کلاس اولی ها نیز پس از ثبت نام و با وارد کردن مشخصات دانش آموزان در سامانه های ثبت نامی توسط مدیر، با نوبت دهی انجام می شود که در این زمینه نیز تلاش ما بر آن است تا با ایجاد فاصله زمانی حداقل ۴۵ دقیقه ای برای حضور خانواده های گرامی در این مراکز، آن را کنترل کنیم.

معاون آموزش ابتدایی استان بیان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده در این معاونت و به منظور افزایش خدمات و کیفیت بخشی به فرایند سنجش کلاس اولی ها به دنبال ایجاد محیط امن بهداشتی برای این غنچه های عزیز بوده ایم و توانسته ایم مراکز سنجش خود را از 41 پایگاه در سال گذشته به ۶۰ پایگاه در سال جاری ارتقا دهیم.

او عنوان کرد: در بحث برنامه شاد نیز ما به صورت روزانه در تمامی دوره های ابتدایی با چهار مولفه مدیر، کلاس درس، معلم و دانش آموز از طریق داده های اداره فناوری اداره کل آموزش و پرورش رصدهای لحظه ای انجام دهیم و از این طریق نیز میزان حضور و فعالیت های انجام شده در گروه های کلاسی پایه های مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

برهانزهی تصریح کرد: آموزش های ما بلافاصله پس از تعطیلی اجباری مدارس با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس به سه دسته تقسیم شدند. نخست مدارسی که امکان فعالیت در برنامه شاد برایشان میسر بود، دوم مدارسی که دسترسی به برنامه شاد ندارند و سوم مدارسی که در مناطق صعب العبور قرار داشتند. بر این اساس تدریس در مدارس دسته سوم با مولفه های خاص خودشان و با حضور فیزیکی همکارانمان و با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفته است.

او افزود: تلاش ما بر آن بوده تا آموزش ها در دوره ابتدایی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود و هیچ کودکی در استان محروم از تحصیل نباشد و مباحث آموزشی از طرق مختلف و تحت عنوان بسته های آموزشی در تمامی شهرستان ها و مناطق مدیریت شده تدریس شود تا دانش آموزان استان حتی در دورترین نقاط به راحتی سال تحصیلی را به خوبی به پایان برسانند.

معاون آموزش ابتدایی استان ابراز کرد: خوشبختانه مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت یک ماه به صورت داوطلبانه و غیر اجباری بازگشایی شد و این فرصت را ایجاد کرد تا اولیا و دانش آموزان اگر احساس می کنند که مطلبی در یک درسی برای آنان نامفهوم مانده است به جهت رفع اشکال و تقویت موارد خاص با رعایت ضوابط بهداشتی مانند(ماسک، دستکش و فاصله گذاری اجتماعی) به مدرسه مراجعه کنند.

‌او ادامه داد: در بحث تولید محتوا بر حسب میزان دسترسی دانش آموزان به اینترنت و گوشی های هوشمند تولیدات محتواهای خوبی را داشته ایم. در سایر موارد نیز با حضور فیزیکی همکاران ارزشمندمان و رعایت موارد بهداشتی تدریس دروس صورت گرفته است.

برهانزهی تاکید کرد: ما با تمام توان و بر حسب شرایط مناطق مختلف استان تاکنون پیش رفته ایم، زیرا علاوه بر تولید محتوا در بستر شبکه شاد و تهیه بسته های آموزشی چاپی متعدد توانسته ایم از ظرفیت نیروهای بومی که بیتوته منطقه و خصوصا در روستاهای دور از دسترس داشته اند را داشته باشیم.

او در پایان گفت: ملاک عمل ما در تدریس برنامه های شبکه دانش آموزی شاد خواهد بود و چه در کنار کرونا و حتی پس از کرونا به دنبال تقویت آن هستیم و این مهم از اهداف این معاونت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار