مرضیه هاشمی: هم اکنون اسرائیل یک مسئله جدی براى تمام دنیا است

شیراز (پانا) - مرضیه هاشمی، مستند ساز و مجری شبکه خبری پرس تی وی گفت: چندین مرتبه سازمان ملل متحد اسرائیل را محکوم کرد اما آخرش چه اتفاقی افتاد، از سال ١٩١٧ میلادی تا جنگ جهانى دوم که جمعیت یهودى ها در منطقه رو به افزایش رفت، حرکت‌هاى غیر قانونى اسراییل در منطقه نیز افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۰۷۶۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مرضیه هاشمی: هم اکنون اسرائیل یک مسئله جدی براى تمام دنیا است

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان فارس، هاشمی در جمع بیش از 180 نفر ازدانش‌آموزان انجمنی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان فارس گفت: بعد از جنگ جهانى اول که امپراطورى عثمانى پیروز آن نشدند، انگلیس‌ها که پیروز این جنگ شده بودند تصمیم به اداره کشورهای بازنده جنگ گرفتند.

هاشمی ادامه داد: فلسطین قرار بود یک اداره موقت مانند بلژیک و آلمان داشته باشد، اما انگلیس قول به تشکیل یک کشور مستقل را به صهیونیست‌ها داد و بعد از سال ١٩١٧ میلادی تا جنگ جهانى دوم بود که جمعیت یهودى ها در منطقه رو به افزایش رفت.

وی افزود: شاید حدود ٥ درصد یهودى در سال ١٩١٧ در آن منطقه زندگى می‌کردند که تعاملاتی را هم با مسلمان‌ها داشتند که بعد از جنگ جهانی دوم فعالیت آن‌ها افزایش یافت.

این مستند ساز پرس تی وی گفت: در سال ١٩٤٨ و در یک شب بین هفتصد تا هشتصد هزار فلسطینى مجبور به ترک کشورشان شدند، در حالی که حق انتخاب نداشتند یا باید کشته میشدند یا از سرزمین های خود خارج می گشتند.

مرضیه هاشمی با تاکید بر این که اسرائیل هم اکنون یک مشکل براى تمام دنیا محسوب می شود، بیان داشت: وقتى اسرائیلی ها بمب هسته اى را دارند که البته آن را انکار می‌کنند، در مناطق مختلف دست به خرابکاری و جنگ افروزی می زنند، با داعش و جبهه النصره همکارى می‌کردند که حتى نیروهاى النصره در زمان زخمى شدن برای درمان به اسرائیل سفر می کردند! در فضاى تروریست سایبرى هم دائم در حال فعالیت از جمله در ایران هستند و همین مسائل باعث شد که بنده به دوستان اروپایی خود بگوییم که شما بیشتر از همه باید نگران اسرائیل باشید.

وی ادامه داد: فراموش نکنید که دیدگاه صهیونسیتى این است که که فکر می‌کنند از همه بهترند و به همین دلیل هیچ حد و حدودى از نظر خشونت ندارند.

او با تاکید بر اینکه صهیونیست در تلاش است تا چهره خوبی از خود در رسانه‌ها برجا بگذارد، گفت: صهیوینست ها در حال کنترل هالیوود هستند تا با اعمال نفوذ بتوانند مانع انتشار خشونت‌های خود شوند.

مستند ساز پرس تی وی در پاسخ به سوال شما در زمان مسلمان شدنتان چه رویکردی را با مسئله قدس داشتید، گفت: قبل از مسلمان شدن یک اطلاعات کلى داشتم، اما وقتى مسلمان شدم اطلاعات بیشترى را بدست آوردم، جرقه اول براى مسلمان شدن من، همان پیروزى انقلاب اسلامی بود، امام برای من از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، ما در آمریکا تظاهرات انجام میدادیم، امریکاى آن زمان خیلى متفاوت با زمان حال بود، هم اکنون خفقان در جامعه آمریکا حکم فرماست، ما روز قدس در کشور آمریکا تظاهرات داشتیم، در سانفرانسیسکو تظاهرات با جمعیتی بالغ بر پانصد تا ششصد نفر برگزار می‌کردیم و برخی افراد دو روز را برای رسیدن به این تظاهرات طی می‌کردند.

هاشمی با تاکید بر تاثیر راهپیمایی روز قدس در ایران، در فضای بین المللی گفت: ایران مرکز مقاومت است و امید کسانى که این دیدگاه مقاومت را دارند، اگر حضرت امام(ره) انتخاب حکیمانه روز قدس را انجام نمیدادند قطعا فلسطین فراموش می‌شد. این روز قدس، یک پیغام براى تمام دنیاست که ما میدانیم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و در مقابل ظلم ایستاده ایم.

وی با بیان تاثیر راهپیمایی روز قدس در دنیا افزود: در حال حاضر در ٢٧ ایالت از ٥٠ ایالت، مردم امریکا حق بیان انزجار از سیاست های خصمانه اسرائیل و تحریم کالاهای اسرائیلی را ندارند، در سرزمین‌های اشغالی، 85 درصد آب سرزمین دست اسرائیلى‌هاست و باعث کیفیت بسیار پایین آب در غزه شده است که اگر روز قدس نبود معلوم نمیشد که چه اتفاقای و جنایات بیشتری رخ میداد.

وی ادامه داد: وقتى سید حسن نصر الله میتواند مستقیم بگوید که اگر اسرائیل فلان کار را انجام دهد ما پاسخ قاطع میدهیم، این قدرت مقابل با ظلم از جمله تاثیر انقلاب ایران است.

هاشمی گفت: حتى در دانشگاه هاروارد وقتى دانشجوها اعتراضى را مبنی بر اقدامات ظالمانه اسرائیلی ها می‌کردند یا در جلسه سخنرانى حامیان صهیونیست ها حاضر نمی شدند، دانشگاه با آن ها برخورد می‌کرد. مردم امریکا در همین جریان کرونا ماسک نداشتند، و دولت امریکا همزمان با این وضعیت براى اسرائیل ماسک ارسال کرد، که همین اقدامات باعث بیدار شدن مردم آمریکا شده است.

مجری شبکه پرس تی وی در پاسخ به سوال چرا با وجود مشکلات در کشور، باید از فلسطین حمایت کنیم، گفت: این حمایت برای خودمان است، چون امنیت یک موضوع منطقه‌اى است، مثل قضیه داعش که هدف اصلی آن ها ایران بود. البته نتوانستند و در سوریه متوقف شدند؛ وظیفه ى ما از نظر شرعى و انسانی نیز این است که از فلسطین دفاع کنیم اما به نفع خودمان هم می باشد. این به نفع همه ما است، و باید در نظر داشت که وظیفه ى دینى و انسان بودن از همه لحاظ مهم تر است.

مستندساز پرس تی وی در خصوص وظیفه دانش‌آموزان و نوجوان‌ها در خصوص روز قدس گفت: دانش آموزان با صحبت با افراد مطلع و آگاه از مسائل، کسب اطلاعات کنند و آگاهی خود را افزایش دهند، همچنین، حرکت BDS (تحریم کالاى اسراییلی)، در جهت نخریدن، وارد نشدن کالا و در صورت مشاهده اقدام به اطلاع رسانی را پیگیری کنند.

او با تاکید بر فعالیت دائم دشمن در مسیر انحراف نوجوان ها از انقلاب گفت: نفوذ دشمن خیلى قوی است، حتى برخی پیام هایی که ما بدون دقت انتشار می دهیم تولید شده توسط اسرائیلی هاست، هوشیار باشید، بدانید که همه ما را زیر نظر گذاشته‌اند و دائم در تلاش برای انحراف نوجوان ها از این انقلاب شکوهمند اسلامی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار