پانا گزارش می دهد؛

اقدامات استثنایی برای دانش آموزان استثنایی

قزوین (پانا) - معلمان آموزشگاه نیازهای ویژه باغچه بان آوج، با حضور در روستاها، لبخند را به لبان دانش آموزان خود هدیه کردند.

کد مطلب: ۱۰۷۴۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات استثنایی برای دانش آموزان استثنایی

شهرستان آوج یکی از مناطق کم تر توسعه یافته استان قزوین در 110 کیلومتری جاده قزوین - همدان است. وجود مدارس علی شاهی برای آموزش طلاب در دوره سلجوقیان نشان از پیشینه علمی این منطقه دارد و امروزه نیز با وجود محرومیت های منطقه ای، شاهد درخشش های علمی در شهرستان آوج هستیم.

دستگیری نیازمندان از ویژگی های بارز مردم منطقه آوج است و یک همدلی و همکاری خوبی در تمام بخش ها بین مردم منطقه وجود دارد. در این شرایطی که کشور درگیر بیماری کرونا است، این حس نوع دوستی در مجموعه آموزش و پرورش آوج نمود عینی پیدا کرده و معلمان شهرستان در روستاهای دورافتاده به کمک مردم و دانش آموزان شتافته اند و درس جهاد و از خودگذشتگی را به دانش آموزانشان دیکته می کنند تا این فرهنگ میمون را سینه به سینه به هنرآموزان خود انتقال دهند.

محمد حدادی و فاطمه نوروزی دو معلم آموزشگاه نیازهای ویژه باغچه بان آوج از جمله معلمانی هستند که این روزها به دل کوه های سربه فلک کشیده آوج زده اند تا در کنار آموزش، بسته های معیشتی را به دست اولیای دانش آموزان استثنایی برسانند.

محمد حدادی این معلم تلاشگر آوج، در این رابطه به پانا، می گوید: «دانش آموزان استثنایی چندین بربر سایر دانش آموزان مشکلات دارند و بسیاری از اولیای آن ها، نمی توانند از پس این مشکلات برآیند؛ بنابراین ما با علم به این موضوع بسته های معیشتی را تهیه کردیم و به صورت حضوری به روستاها رفتیم تا این کمک ها را به دست آن ها برسانیم.»

این فعال فرهنگی می افزاید: «با توجه به هزینه های درمان و مخارج دانش آموزان استثنایی، لزوم کمک به اولیای آن ها بسیار احساس می شود و این وظیفه انسانی و شرعی ما است که در این حوزه پای کار بیاییم.»

او، از ارائه آموزش ها به دانش آموزان استثنایی در این شرایط خبر می دهد و بیان می کند: «با شیوع بیماری کرونا، ما کار آموزش را جدی تر از گذشته دنبال می کنیم تا دانش آموزان استثنایی منطقه آوج در بخش آموزش دچار آسیب نشوند.»

هم اکنون در روستای پرسبانج در 25 کیلومتری آوج 6 نفر، در روستای هرایین یک نفر، در روستای شهیدآباد چهار نفر، در روستای قهوج دو نفر و در آوج 6 نفر شرایط استثنایی دارند که این دو معلم دلسوز با تهیه بسته های کمک معیشتی ضمن یاری خانواده های این دانش آموزان، چراغ علم و دانش را در نقاط دور دست شهرستان آوج روشن نگه داشته اند.

گزارش: ابوالفضل سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار