روز قدس، عالی‌ترین نمونه حق طلبی،عدالت‌خواهی و ظلم ستیزی است

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، روز قدس را به عنوان عالی‌ترین نمونه حق طلبی،عدالت‌خواهی و ظلم ستیزی عنوان کرد و گفت جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان فارس این روز را گرامی می‌دارند و همه دانش‌آموزان و فرهنگیان را به بهره بردن از سخنان رهبر معظم انقلاب که ساعت دوازده روز جمعه پیش رو و به عنوان تنها مراسم سراسری روز قدس (به دلیل شیوع کرونا ) از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد دعوت کردند.

کد مطلب: ۱۰۷۴۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
روز قدس، عالی‌ترین نمونه حق طلبی،عدالت‌خواهی و ظلم ستیزی است

جهانبخش بانشی در گفتگو با پانا، بر ضرورت معرفی بیشتر آرمان بلند آزاد سازی قدس از چنگال دژخیمان رژیم صهیونیستی برای دانش آموزان و نیز آشنایی دانش آموزان با ابعاد مختلف جبهه مقاومت اسلامی در برابر رژیم آشغال‌گر قدس تاکید کرد.

او با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، روز قدس را روز حیات، عزت و احیای اسلام می‌دانند، گفت: قطعا تبین این اندیشه تاریخ‌ساز برای نسل امروز ما از اولویت برخوردار است.

بانشی از سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی بی بدیل اخلاق، مجاهدت و جان فشانی در راه آرمانهای بلند مکتب اسلام به ویژه آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف یاد کرد و افزود: بدون شک توجه به الگوهای بی بدیلی مانند راه، منش و شخصیت شهید سلیمانی در مبانی و راهبردهای تربیتی و فرهنگی آموزش آموزش و پرورش باید در مدارس گسترش بیشتر یابد و راه سربلند ملت‌های مسلمان به ویژه ملت بزرگ ایران به خوبی در شیوه‌های سبک زندگی اسلامی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

او تقویت قدرت تحلیل دانش آموزان، احساس مسئولیت و دلبستگی به آرمان‌ها و هویت اسلامی را از وظایف مهم فرهنگیان خصوصا مربیان پرورشی دانست و ادامه داد: دائم باید طرح‌ها و برنامه‌های هدفمند و جذاب در مدارس مورد توجه خاص قرار گیرد تا این روحیه به دانش‌آموزان انتقال داده شود.

بانشی از شبکه شاد و دیگر ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی به عنوان ابزاری قوی برای انتقال ارزش‌های الهی و اجتماعی یاد کرد که هرگز نباید مورد غفلت واقع شود.

او افزود: دست‌اندر کاران امر تربیت باید با تولید محتواهای خلاقانه و روشنگرانه فضای مجازی را به محیطی با نشاط و فراگیر در راستای نشر ارزش‌ها و آرمان‌ها تبدیل کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس در ادامه از سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر به عنوان یوم الله و یکی از روزهای غرورآفرین ایام دفاع مقدس یاد کرد و از شهیدان عملیات آزاد سازی خرمشهر به عنوان مدافعان آزادی و آزادگی نام برد که عزت و سربلندی را با خو ن پاک خود به ملت ایران تقدیم کردند.

بانشی، یاد و خاطره فرهنگیان و دانش‌آموزان شهیدی که در عملیات بیت المقدس حضور داشتند را گرامیداشت و هنر و ادبیات را دو عنصر مهم مورد توجه مدرسه برای انتقال این میراث‌های بزرگ معنوی دانست که نشر و تبلیغ آنان می‌تواند استقلال و تمامیت ارضی میهن ما را در مقابل دشمنان حفظ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار