مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

شورای مدرسه مرجع تصمیم گیری در دوره بازگشایی مدارس است

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت تعیین تاریخ امتحانات و تعداد هفته های بازگشایی مدارس بر عهده شورای هر مدرسه است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
شورای مدرسه مرجع تصمیم گیری در دوره بازگشایی مدارس است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر؛ علیمراد کرمی در نشست ویدیو کنفرانس با روسا و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق هجده گانه استان با اشاره به بازگشایی مدارس از ابتدای هفته جاری به منظور رفع اشکالات درسی دانش‌آموزان گفت: حضور مدیران و معلمان در مدارس الزامی، اما برای دانش‌آموزان اختیاری است و پس از مدت یک هفته تا ۱۰ روز از بازگشایی، شورای مدرسه در خصوص ادامه حضور معلمان و دانش آموزان برای رفع اشکال یا برگزاری امتحانات تصمیم گیری می کند و تصمیم این شورا باید ملاک اجرا قرار گیرد.
وی با تاکید بر استفاده الزامی معلمان و دانش آموان از ماسک و دستکش در دوره بازگشایی گفت: سلامتی معلمان و دانش آموزان خط قرمز ما است و اگر شخصی مشکوک به بیماری است، باید از حضور او در مدرسه ممانعت شود.
کرمی با بیان اینکه امتحانات پایه نهم به دلیل اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته تحصیلی برای دوره متوسطه دوم به صورت حضوری برگزار می شود، اظهار کرد: بر خلاف سنوات گذشته، امتحانات سال تحصیلی جاری در این پایه به شیوه استانی برگزار نمی شود و هر مدرسه به صورت جداگانه این آزمون ها را برگزار می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص مدارس دو نوبته ای که با کمبود فضای آموزشی برای برگزاری آزمون ها روبرو هستند، گفت: برای برگزاری آزمون ها از ظرفیت دیگر مدارس استفاده شود و تلاش می کنیم که امتحانات در فضایی امن و آرام برگزار شود.
وی با بیان اینکه امتحانات پایه دوازدهم نیز به صورت حضوری از 17 خرداد شروع می شود، عنوان کرد: برای برگزاری آزمون های حضوری همه پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و حتی برای اطمینان خاطر خانواده ها، حوزه های امتحانی را افزایش داده ایم تا فاصله گذاری اجتماعی بین دانش آموزان به درستی انجام شود.
کرمی ادامه داد: برای برگزاری امتحانات از ظرفیت فرمانداری ها، شهرداری ها، دهیاری ها، مراکز بهداشت، جمعیت هلال احمر و گروه های مردمی برای تب سنجی، غربالگری و گندزدایی حوزه های امتحانی استفاده می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر از ثبت‌نام مدارس شاهد از طریق سامانه saja.medu.ir خبرداد و گفت: ثبت‌نام برای پایه اول ابتدایی از اول خرداد، پایه هفتم از اول تیرماه و پایه دهم یا از پنجم تیرماه به مدت دو هفته خواهد بود.
وی ادامه داد: کسانی که علاقه‌مند به تحصیل در مدارس شاهد هستند از اول تا دهم مرداد با مراجعه حضوری مدارک خود را تحویل دهند که پس از بررسی براساس صلاحیت وارد مدارس می‌شوند.
کرمی گفت: ثبت‌نام کتاب‌های درسی نیز از طریق سامانه irtextbook.ir به‌صورت انفرادی و گروهی از ۲۴ فروردین آغاز شده و تا ۲۳ خرداد ادامه دارد.
وی افزود: در روش انفرادی اولیا یا خود دانش‌آموزان وارد سامانه شده و ثبت نام می‌کنند و در روش گروهی مدیران مدارس موظف هستند به صورت گروهی دانش‌آموزان را برای دریافت کتاب ثبت‌نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار