ابتلا ۱۶۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا

بجنورد (پانا) -سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۲۸ اردیبهشت، ۱۶۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۷۴۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ابتلا ۱۶۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید احمد هاشمی اظهار کرد: رعایت مسائل بهداشتی در سرویس‌ها و مدارس باید جدی تلقی شده و در اولویت قرار گیرد و استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله حداقل یک و نیم متری در مدارس ضروری است.

وی تأکید کرد: مدارس باید قوانین شستشوی مکرر دست‌ها با آب تمیز و صابون مایع و استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده دست را برای کارکنان و دانش آموزان اعمال کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۲۸ اردیبهشت، ۱۶۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرذ: در شهرستان‌های بجنورد ۸۱۵ نفر، شیروان ۱۹۰ نفر، فاروج ۱۰۷ نفر، مانه و سملقان ۱۷۲ نفر، جاجرم ۵۰ نفر، گرمه ۳۳ نفر، راز و جرگلان ۱۰۹ نفر و اسفراین ۱۷۳ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

هاشمی با قدردانی از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته، تاکنون ۶۱۵ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۲۱۰۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۵۸ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار