رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم ارائه صورت‌جلسه تعیین و انتخاب پروژه‌های توسعه محلی متضمن نظر شورایاران محلات

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم ارائه صورت‌جلسه تعیین و انتخاب پروژه‌های توسعه محلی متضمن نظر شورایاران محلات با استناد به تبصره 41 (الحاقی) متمم بودجه سال 1398 شهرداری تهران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارائه صورت‌جلسه تعیین و انتخاب پروژه‌های توسعه محلی متضمن نظر شورایاران محلات

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دویست و چهاردهمین جلسه شورا، طی تذکری گفت: یکی از انتظارات مردم از شورای شهر، تلاش در مسیر بهبود کیفیت زندگی و ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در اداره امور محلات شهر است. بر همین اساس شورای پنجم با درک صحیح این مسئله تلاش کرد، تا گام‌هایی در مسیر «بودجه ریزی مشارکتی» و ارتقاء نقش مردم در بودجه ریزی را برای جامه عمل پوشاندن به هدف «بودجه برای مردم» بردارد.

فراهانی خاطرنشان کرد: در این مسیر تبصره 41 (الحاقی) در متمم بودجه سال 1398 شهرداری تهران با رای اعضاء شورا به تصویب رسید. بر اساس تبصره 41 (الحاقی) متمم بودجه؛ شورای شهر تهران مصوب کرد، تا «با استفاده از ظرفیت و توان شورایاران منتخب در بودجه‌ریزی برای حل مشکلات محله، مبلغ هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (1.750.000.000.000) ریال از محل ردیف اعتباری جدید با عنوان «اعتبارات توسعه محلی» جهت اجراء پروژه‌ها و فعالیت‌های تملک دارائی‌های سرمایه‌ای کوچک مقیاس موثر در حل مشکلات محله و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان را با اخذ نظر شورایاران محله در اجرای سند توسعه محله هزینه کند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: شهرداری مکلف است صورت‌جلسه تعیین و انتخاب این پروژه‌ها را به ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند. اکنون علی رغم پایان سال مالی و خاتمه اجرای بودجه سال 1398 و انتشار اخباری در خصوص افتتاح برخی از پروژه‌های محلی که از این محل تامین اعتبار شده‌اند، متاسفانه صورت‌جلسات مربوط به تعیین و انتخاب این پروژه‌ها به شورا ارائه نشده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این اقدام نکردن می‌تواند زنگ خطری باشد بر نادیده گرفتن و بی‌توجهی به نظرات شورایاران. بر همین اساس و به منظور تاکید بر استفاده از این ظرفیت در مسیر تحقق تهران شهری برای همه، به‌ عنوان نماینده مردم شریف تهران با استناد به بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره « ارائه صورتجلسه تعیین و انتخاب پروژه های توسعه محلی متضمن نظر شورایاران محترم محلات با استناد به تبصره 41 (الحاقی) متمم بودجه سال 1398 شهرداری تهران» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی در ادامه گفت: انتظار دارم با مشارکت و تعامل با شورایاران عزیز زمینه های توسعه محلی محلات تهران فراهم شود.

او در پایان تاکید کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی، شهردار محترم تهران به جلب مشارکت هر چه بیشتر همشهریان عزیزمان به ویژه شورایاران عزیز شاهد تحقق تهران؛ شهری برای همه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار