مرمت شبکه آبیاری جوکان علیای سرچهان

شیراز(پانا)-مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برنامه ریزی این مدیریت برای مرمت و احداث شبکه فرعی آبیاری و زه‌کشی جوکان علیا از توابع شهرستان سرچهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مرمت شبکه آبیاری جوکان علیای سرچهان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، امیر اسلامی اظهار کرد: با اجرای این طرح بهره‌وری در انتقال و توزیع آب به ۸۰ درصد می‌رسد و با اجرای این کانال‌‌های پوشش شده در هر کیلومتر طول از هدر روی ۴۰ هزار متر مکعب آب در سال جلوگیری می‌‌‌شود.
اسلامی با اشاره به اینکه با این اقدام ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه مشروب می‌شود، تصریح کرد: پس از احداث کانال‌ها افزایش تولید محصولات کشاورزی در اراضی زیر دست شبکه آبیاری میسر خواهد شد.
او ادامه داد: اعتبار لازم به منظور مرمت و احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی جوکان علیا از محل اعتبارات شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی حوزه موند در سال ۱۳۹۹ تامین و هزینه خواهد شد.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: در حال حاضر این شبکه به صورت سنتی بوده و از بند انحرافی تنگ جوکان منشعب می شود که ۵۰ بهره بردار در ۲۵۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی از آن بهره‌مند می شوند.
تاکنون 118هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان فارس به شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی مدرن و پوشش شده تجهیز شده اند.
شهرستان سرچهان در فاصله 210کیلومتری شهرستان شیراز واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار