سردار رحیمی در جلسه شورای شهر تهران مطرح کرد

درخواست دوباره برای ساخت کلانتری در پایتخت

تهران (پانا) - فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت به رغم وظایفی که شورای امنیت ملی در خصوص ساخت کلانتری ها بر عهده شهرداری گذاشته این موضوع تحقق پیدا نکرده است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
درخواست دوباره برای ساخت کلانتری در پایتخت

سردار حسین رحیمی با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران به ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی تهران بزرگ در یک سال گذشته پرداخت و گفت: در بخش راهنمایی و رانندگی با تلاش‌هایی که در یک سال گذشته شده است، میزان کشته شدگان ناشی از تصادفات، ۶۱ نفر کاهش پیدا کرده و تهران بزرگ رتبه برتر را در کاهش قربانیان کسب کرده است. همچنین آرزوی قدیمی ما در ایجاد پلیس راه تهران محقق شد و سال گذشته از ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری تهران پلیس راه ایجاد شده است. پیش از این بیشترین کشته‌ها را در ۳۰ کیلومتری پایتخت داشتیم.

سردار رحیمی گفت: روزانه حجم زیادی خودرو از شهر تهران خارج می‌شوند و ورودی‌های غربی، شرقی و جنوبی ما شاهد تردد دو میلیون خودرو بودند که نیاز به انضباط ترافیکی در این محورها داشتیم. همچنین محورهای جنوبی و ورامین که دچار مشکلات زیادی بود و بخشی از فوتی‌های تهران در این محور بود را ساماندهی کردیم. همچنین ایجاد پلیس امنیت اقتصادی یکی دیگر از اقدامات سال گذشته بود که این پلیس تخصصی در ارزیابی‌های کشوری رتبه برتر را کسب کرد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به فعالیت‌های پلیس ۱۱۰ اظهار کرد: ما سالانه ۱۲ میلیون و ۸۰۰ تماس با پلیس ۱۱۰ داریم که ثانیه‌ای یک تماس می‌شود. بخشی از این تماس‌ها راهنمایی و ارشادی است و ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس، تماس‌های عملیاتی بوده که شهروندان ۹۲ درصد از بخش اپراتوری و عملیاتی پلیس ۱۱۰ رضایت داشتند.

وی با بیان اینکه در کشف جرایم نیز تهران رتبه برتر را داشته است، خاطرنشان کرد: در زمینه افزایش شناسایی محموله‌های مواد مخدر، ۴۶ درصد رشد داشته و ۲۲ تن مواد مخدر را کشف کردیم. در بخش جمع آوری معتادان متجاهر نیز رتبه برتر متعلق به پلیس تهران است.

سردار رحیمی با اشاره به کشف ۹۹ درصدی جرایم خشن ادامه داد: سال گذشته با افزایش ۱۴ درصدی جرایم خشن جز رتبه‌های بالای کشوری بودیم اما امروز لازم است امنیت پایتخت را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: برخورد پلیس تهران در مقایسه با رفتارهای پلیس در سایر نقاط دنیا بی نظیر است و رفتاری بسیار محترمانه و بی نظیر همراه با سعه صدر در تجمعات داشته ایم که حتماً این مورد را در تجمعات مقابل شهرداری دیده‌اید. رفتار خشن و نادرست در قاموس پلیس جمهوری اسلامی نیست. البته با افراد جانی و متخلف که نظم و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند با قاطعیت برخورد می‌کنیم اما در برخورد با طلبکاران و غیره که تجمع می‌کنند، بسیار محترمانه رفتار می‌کنیم.

سردار رحیمی با اشاره به نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پلیس پایتخت، تأکید کرد: حدود ۸۳ تا ۸۴ کلانتری تهران دارد که ۱۱ سال پیش به تصویب رسید به ۲۰۰ کلانتری ارتقا یابد و در گام اول ۴۰ کلانتری فعال شود. برخی از کلانتری‌های تهران مربوط به ۳۰ سال قبل از انقلاب هستند و روزانه بین ۱۷ تا ۲۰ هزار مراجعه کننده دارند. بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی کشور، شهرداری‌ها باید در ارائه زمین و ساخت کلانتری‌ها کمک کنند که این مصوبه شورای امنیت ملی را به شهردار تهران و رئیس شورا ارائه کردند اما همچنان این موضوع تحقق پیدا نکرده است.

وی همچنین با اشاره به لزوم توجه به موتور سواران و ترافیک پایتخت، خاطرنشان کرد: لازم است نگاه ویژه‌ای به ترافیک پایتخت داشته باشیم زیرا با اعصاب و روان شهروندان سرو کار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار