وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم:

تربیت، به عنوان مادر و هدف در فرآیند آموزش و پرورش شناخته می‌شود

تهران (پانا) - محمود فرشیدی با اشاره به جایگاه تربیت در نظام پرورشی کشور تاکید کرد تربیت به عنوان مادر، بستر و هدف در فرآیند آموزش و پرورش محسوب می‌شود و برای اعمال و تحقق تربیت دو راهکار آموزشی و پرورشی وجود دارد که روش‌های آموزشی غالبا معلم محور هستند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تربیت، به عنوان مادر و هدف در فرآیند آموزش و پرورش شناخته می‌شود

برنامه «زیر رادیکال» رادیو گفت‌وگو با موضوع جایگاه پرورش در نظام تعلیم و تربیت کشور و با حضور محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

محمود فرشیدی در آغاز با تاکید بر اینکه باید درباره واژه‌های آموزش، پرورش و تربیت باید تعمق کرد، گفت: در صورتی که درباره این واژگان به یک جمع‌بندی مشترک برسیم بسیاری از اختلاف نظرات از بین می‌رود و نقطه آغازی برای تفاهم خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم بیان کرد: تربیت بستر فعالیت‌های آموزش و پرورش است و در حقیقت تربیت دینی هدف اصلی هر فعالیت در آموزش و پرورش محسوب می‌شود ‌و در واقع هیچ فعالیتی نباید در آموزش و پرورش صورت بگیرد مگر اینکه در راستای اهداف تربیتی باشد که اسلام تعیین کرده است.

وی بیان کرد: تربیت به عنوان مادر، بستر و هدف در فرآیند آموزش و پرورش محسوب می‌شود و برای اعمال و تحقق تربیت دو راهکار آموزشی و پرورشی وجود دارد که روش‌های آموزشی غالبا معلم محور هستند. در واقع اطلاع رسانی به دانش‌آموز از طریق معلم صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار