سید مومن: شوق به تعلیم در وجود معلم از تنفس برای زندگی واجب تر می‌شود

تهران(پانا) - سیدمومن، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک تهران 12 اردیبهشت ماه را سالروز بزرگداشت فداکارترین معلم یعنی شهید مرتضی مطهری بیان کرد که یکی از روزهای حماسه آفرین به شمار می رود.

کد مطلب: ۱۰۶۰۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
سید مومن: شوق به تعلیم در وجود معلم از تنفس برای زندگی واجب تر می‌شود
فاطمه سیدمومن، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه1، در گفتگو با پانا ضمن تبریک هفته معلم به تمام معلمین دلسوز و فداکار میهن اسلامی گفت: تقارن هفته معلم و ماه ضیافت الهی یاد آورحماسه به یاد ماندنی ایثار سنگربانان تعلیم و تربیت درتمام تاریخ و بخصوص در این ایام مبارزه با کرونا است.
وی افزود: دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت فداکارترین معلم، شهید مطهری یکی از روزهای حماسه آفرین به شمار می رود. در آیه:«اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق:1ـ 5)» خداوند خود را یک معلم خوانده است و جالب تر آنکه معلم بودن خود را بهترین و پیچیده ترین شاهکار خلقت پس از آفرینش آورده است.
وی با اشاره به تعهد قلبی معلمان برای ارتباط صحیح با دانش آموزان تصریح کرد: عشقی که معلم در دل دانش آموزان برای درس خواندن می نهد را هیچ کسی نمی تواند از بین ببرد. معلم نشان می دهد که درس خواندن وظیفه نیست؛ درس خواندن کار سخت نیست؛ درس خواندن عذاب آور نیست. معلم شیوه صحیح درس خواندن را می آموزد و در کنار این آموزش به پرورش، اخلاقیات و هنر زیبا زیستن به عنوان اصلی مهم در رشد و تعالی دانش آموزانش می پردازد. معلمی عشق است و شوق به تعلیم و تعلم در وجود معلم از تنفس برای زندگی واجب تر می‌شود.
سید مومن در مورد نقش معلمان در تعلیم و تربیت گفت: معلمان نقش کلیدی در تربیت و آگاه سازی دانش آموزان دارند؛ چرا که نقش آنها انسان سازان نسل بعدی محسوب می شود و حضرت امام خمینی رحمة الله تعالی، نقش آنها را چیزی شبیه انبیا در میان مردم معرفی کرده است. بی انصافی است که معلمان را به شمع تشبیه کنیم. زیرا شمع را می سازند تا بسوزد؛ اما معلم می سوزد، تا بسازد.
در خاتمه، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه1، بیان کرد: قدرشناسی شیوه پیغمبر اسلام (ص) است و ما با سپاس و تشکر فراوان از همه معلمان این مرز و بوم که با جان و دل همیشه برای تعلیم و تربیت نسل جوان کشورمان تلاش کرده اند و بخصوص در این ایام سخت و بحران درگیری با بیماری کرونا در کشور زحمات معلمان عزیز را در آموزش مجازی به همراه پرورش روح و روان فرزندانمان را ارج می نهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار