ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در بین دانش آموزان نیازمند روش‌ها و فنون جدید است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در بین دانش آموزان از وظایف ذاتی آموزش‌وپرورش است که اجرای آن نیز نیازمند بهره‌گیری از روش‌ها و فنون جدید است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در بین دانش آموزان نیازمند روش‌ها و فنون جدید است

فرهاد اسماعیلی در دیدار با دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان ، گفت: در سند تحول بنیادین به‌صراحت بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر و ایجاد روحیه جهادی تأکید شده و بر همین اساس آموزش‌وپرورش در این زمینه وظیفه ذاتی دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: در این سند موضوع انتظار و زمینه‌سازی برای استقرار ‏دولت عدل مهدوی (عج)، با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت های مختلف و نقش الگویی ‏معلمان و اصلاح روش‌ها مورد تأکید است.

وی بر لزوم فعال‌سازی کمیته استانی امربه‌معروف و نهی از منکر در آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: نقش امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه امروزی ،بسیار مهم و اساسی است و اجرای آن در آموزش‌وپرورش نیازمند توجه به روش‌ها و فنون جدید با در نظر گرفتن شرایط زمانی است.

اسماعیلی گفت: با پی گیری دستورالعمل‌های این کمیته و پایش نتایج آن در سطح ادارات و مدارس سراسر استان می‌توان در این زمینه گام‌های مؤثری برداشت.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس نیز با اشاره به تأکید سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر لزوم نهادینه‌سازی این فریضه الهی ،گفت: اجرای این دستورالعمل نیازمند تعیین ساختاری توانمند و پی گیر در سطح استانی است تا نتایج آن در مناطق و مدارس مشهود باشد.

سلیمان مهدوی لازمه ایجاد یک جامعه توانمند را زنده نگه‌داشتن امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش مهم آموزش‌وپرورش در ترویج این امر مهم، دبیرخانه امربه‌معروف و نهی از منکر استان می‌تواند به‌عنوان یک تسهیل گر در این زمینه به آموزش‌وپرورش کمک کند.

وی بابیان اینکه" مسیر گام دوم انقلاب به سمت تمدن سازی است" لازمه تمدن سازی را ایجاد ساختاری قوی درزمینه امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اکنون زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی و ایجاد ساختاری قوی در این زمینه و ترویج آن در سطح ادارات و مدارس استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار