معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه رودهن :

رویکردی نوین ، فرصتی جدید در توسعه آموزش

رودهن (پانا) - با همت همکاران دلسوز و مهربان، تهدید تعطیلی مدارس برای توقف شیوع بیماری کرونا به فرصتی بی نظیر جهت خلق رویکردی جدید از آموزش و یادگیری در فضای مجازی و نمایش اقتدار و توانمندی معلمان مسئولیت پذیرمان تبدیل شد تا جامعه بار دیگر به ارزش وافر قشر فرهنگی توجه کند.

کد مطلب: ۱۰۴۸۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رویکردی نوین ، فرصتی جدید در توسعه آموزش

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه رودهن، مهرداد شاه محمدیان معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه رودهن در خصوص سامانه شاد و آموزش در فضای مجازی گفت: اگر در گذشته برخی از معلمان، توانمندی ارائه تدریس در انظار عمومی را داشتند می توانیم با قوت بگوییم که امروز تمامی معلمان عزیزمان توانمندی استفاده از فضای مجازی و تدریس و عرضه محتوای آموزشی و کنترل و نظارت و ارزیابی عملکرد دانش آموزان خود را به صورت غیرحضوری به نمایش گذاشتند.

او در ادامه تصریح کرد: سامانه شاد به عنوان پیام رسان اختصاصی آموزش و پرورش اندک اندک مراحل تکمیل و توسعه خود را می گذراند و به زودی قابلیت های بیشتری در آن مشاهده خواهیم کرد با وجود تمام مشکلاتی که اکثر آنها در حال برطرف شدن است.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه رودهن خاطرنشان کرد: شاید مهمترین امتیاز آن ارتباط مستمر آموزشی بین همکاران با یکدیگر و با دانش آموزان باشد. امکان برخورداری از آموزش در هر ساعت و هر مکان همچنین نظارت بر فرایندهای آموزشی و مشارکت هدفمند اولیا در امور فرزندانشان به نحوی که مداخلات آموزشی کنترل شده و تعریف شده داشته باشند و سایر مزایای دیگر که منجر به تداوم یادگیری می شود.

او گفت: به نظر می رسد مزیت های این ارتباطات رویکرد جدیدی در نحوه فعالیت ما حتی بعد از بازگشایی مدارس ایجاد نماید و در کنار آموزش حضوری، آموزش مجازی را از دست ندهیم و شاید هم در آینده به این نتیجه برسیم که برخی از آموزش ها از طریق فضای مجازی مطلوب تر، اقتصادی تر و یا اثربخش تر خواهد بود و در جنبه هایی دیگر از استانداردسازی فرایند آموزش، به توسعه عملی شیوه های نوین آموزش و شناخت رویکردهای دیگر دست یابیم.

شاه محمدیان افزود: اینکه امروز شاهدیم تدریس معلمان عزیز منطقه رودهن در فضای مجازی حتی در استان های دیگر مورد استقبال و استفاده قرار گرفته و ایثار معلمان محترمی که در تمام ساعات شبانه روز خود را وقف ارتباط آموزشی و کنترل عملکرد دانش آموزان می نمایند، با هیچ بیانی قابل تقدیر نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار