نمایش جلوه دیگری از همدلی و همراهی فرهنگیان ناحیه یک تبریز

آغاز رزمایش کمک مومنانه در ناحیه یک تبریز

تبریز (پانا) - فرهنگیان ناحیه یک تبریز درراستای فرمایش مقام معظم رهبری با کمک به خانواده های نیازمند، جلوه دیگری از همدلی و همراهی در شرایط کرونایی کشور را به نمایش گذاشتند.

کد مطلب: ۱۰۴۸۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نمایش جلوه دیگری از همدلی و همراهی فرهنگیان ناحیه یک تبریز

اوایل اسفند 98 بود که اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور مشاهده و اطلاع رسانی شد؛ ابتدا مدارس و دانشگاه ها و سپس سایر مشاغل و اصناف به ترتیب یکی پس از دیگری بنابر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل اعلام شدند.

پس از دوماه تعطیلی، تمامی اصناف به جز مشاغل پرخطر، فعالیت و کسب و کار خود را از سرگرفته اند اما آنچه در این میان مهم است، این است که همان گونه که معلمان با تعطیلی مدارس بیکار نبودند و آموزش ها را در رسانه ملی و فضای مجازی دنبال می کنند، این بار با روحیه نوع دوستانه وارد میدان شدند و با کمک های خود خانواده های نیازمند و آسیب دیده اقتصادی ناشی از بحران کرونا را تنها نگداشتند.

فرهنگیان ناحیه یک تبریز در یک اقدام خیرخواهانه اقدام به جمع آوری کمک های مالی و تهیه وتوزیع بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند کرده اند.

معاون پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در حاشیه تهیه و توزیع بسته های معیشتی فرهنگیان ناحیه یک تبریز در بین خانواده های نیازمند در سالن ورزشی امام علی(ع) این ناحیه در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان کرد: پویش کمک به نیازمندان در راستای فرمایش مقام معظم رهبری راه اندازی شده است و تمامی نواحی و مناطق برای اجرای این رزمایش اعلام آمادگی و اقدامات لازم را انجام داده اند.

طاهر علمی گفت: به غیر از کمک هایی که کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و سازمان بهزیستی به نیازمندان داشته است،آموزش و پرورش استان نیز در جهت کاهش آسیب های اقتصادی ناشی از بحران کرونا اقدام کرده است و وظیفه دانسته به پویش کمک مومنانه بپیوندد.

او با بیان این که لازم است که این راه ادامه داشته باشد، گفت: امروز در جلسه ای که با مدافعان سلامت داشتیم ،اعلام شد با کمک نواحی و مناطق برای بیش از 7 هزار خانواده بسته معیشتی تهیه شد.

تهیه گوشی و لپ تاپ برای دانش آموزان نیازمند جهت فعالیت در شبکه شاد

معاون پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: کمک های دانش آموزان، معلمان و خانواده ها دو مرحله ای است یک مرحله تا 15 رمضان و مرحله دوم از 15 رمضان تا عید فطر است ودر این مدت سعی خواهیم کرد تا تمام دانش آموزان نیازمند مورد تفقد قرارگیرند.

علمی ادامه داد: در برخی نواحی و مناطق نیز دانش آموزانی داریم که برای فعالیت در شبکه آموزشی دانش آموزان گوشی یا لپ تاپ ندارند، بنابراین در قالب همین پویش نیز به آن ها کمک رسانی خواهد شد تا از آموزش بازنمانند.

آغاز رزمایش کمک مومنانه در ناحیه یک تبریز

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز نیز به پانا گفت: از اول فرودین، مدیران مدارس و کادر اداری ناحیه یک تبریزبرای کمک به خانواده های نیازمند و آسیب دیده اقتصادی با توجه به شرایط کرونا در کشوراقدام کردند.

تهیه و توزیع 300 بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند

حجت الاسلام جواد لطف الله پور ادامه داد: پس از جمع آورری مبالغ، 300 بسته معیشتی شامل برنج، مرغ، قند، ماکارونی و روغن در مجموع به ارزش 600میلیون ریال تهیه شد و در مرحله اول 200 بسته آماده شده که امروز با حضور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه 2 تبریز بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال توزیع هستیم.

او افزود: تجربه نشان داده است که فرهنگیان ناحیه یک تبریز در برنامه های نوع دوستانه همچون کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان همواره پیشتاز بوده اند.

رزمایش ایرانیان در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب

نوروزی معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه 2 تبریز نیز گفت: کمیته امداد استان در طول سال با نواحی و مناطق آموزش و پرورش همکاری لازم را دارد و این بار نیز در قالب رزمایش ایرانیان به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفته ایم و در کنار آموزش و پرورش و همپای یکدیگر این بسته های معیشتی را تهیه کرده و بین خانواده های نیازمند توزیع می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار