زینی‌وند: شوراهای آموزش و پرورش برای تقویت شبکه شاد کمک کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تقدیر از احساس مسئولیت بی‌نظیر  و اقدام خودجوش معلمان  در استمرار آموزش دانش‌آموزان تاکید کرد  ایجاد "شبکه شاد" ظرفیتی مناسب برای تکمیل و ارتقا جهاد علمی معلمان در امر آموزش مجازی  است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
زینی‌وند: شوراهای آموزش و پرورش برای تقویت شبکه شاد کمک کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، جلسه شورای آموزش وپرروش استان گلستان به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل شد و معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و استاندار گلستان به بررسی موضوعات و مسائل آموزش و پرروش استان پرداختند.

در این جلسه مجتبی زینی‌وند با تشکر و قدردانی از اعضای شوراهای آموزش و پرورش کشور در سال گذشته گفت: در سال ۹۸ شاهد بودیم شوراهای آموزش و پرورش در سطح استان و شهرستان‌ها و مناطق منشأ خدمات ویژه‌ای به نظام تعلیم و تربیت و ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش انجام دادند. وظیفه خود می‌دانم از زحمات و تلاش‌های شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها و استانداران فرهنگ دوست و مدیران استانی در توجه به مسائل تعلیم و تربیت تقدیر و تشکر کنم.

زینی‌وند بیان کرد: امروزه شرایط ناشی از ویروس کرونا تغییراتی را در سبک زندگی افراد و روابط اجتماعی ایجاد کرده است و موجب شده که یکی از مسائل مورد توجه این روزها توجه ویژه به ضرورت آموزش الکترونیکی باشد.

رئیس سازمان عنوان کرد: امروز همزمان با قدردانی جامعه از کادر درمانی کشور به عنوان مدافعان سلامت مردم و مسئولان نظام شاهد بودند که معلمان، مدیران و موسسان مدارس در یک اقدام ملی خودجوش مکمل تلاش کادر درمان بودند و در یک جهاد و خیزش علمی خودجوش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، ترجمان عملی و عینی شعار " با تعطیلی مدرسه آموزش تعطیل نیست " شدند که جای تقدیر و تشکر و مباهات دارد.

زینی‌وند افزود: حضور خودجوش معلمان برای استمرار آموزش‌ها به دانش‌آموزان و کاستن از دغدغه‌های والدین چراغی را در برابر نگاه تصمیم‌گیران و مدیران روشن کرد تا از این به بعد توجه بیشتر و ویژه‌ای برای آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری لحاظ کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تقدیر و تشکر از رئیس شورای آموزش پرورش و اعضای این شورا در استان گلستان عنوان کرد: معلمان با حضور موثر نشان دادند همچنان در جاهای حساس و موقعیت‌های ویژه کشوری، با احساس مسئولیت بی‌نظیر و حس وظیفه شناسی، مسئولانه به سرنوشت بچه‌ها و کودکان و نوجوانان فکر می‌کنند.

زینی‌وند بیان کرد: شرایط ناشی از کرونا نشان داد فضای مجازی را باید بیشتر به عنوان یک فرصت برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت تلقی کنیم تا یک تهدید. باید جنبه های مثبت و کارا و اثربخش آن را تقویت کنیم همچنین شرایط ویژه این روزها آشکار کرد که در مدارس ما معلمان علاقه‌مند با انگیزه و فناور فراوانی هستند و ما باید این ظرفیت عظیم را شناسایی و در جهت تشویق و ارتقای و تقویت آنان برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: ایجاد شبکه شاد پاسخی در خور و مناسب به این ظرفیت عظیم بود تا انشالله معلم و دانش‌آموز در کنار روش‌های حضوری و متداول زمینه آموزش‌های الکترونیکی و بهره گیری از فرصت‌ها فضای مجازی را در فضایی امن تجربه کنند و انتظار این است شورای آموزش و پرورش در تشویق معلمان و مدرسه فناور و تقویت شبکه شاد تصمیمات جدی داشته باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیشرو بودن اکثر مدارس غیردولتی در حوزه آموزش مجازی افزود: مدارس غیردولتی از مدت‌ها قبل به بسترسازی زمینه تعامل دو سویه بر بستر فناوری‌های نوین را در بسیاری از مدارس بین معلم و دانش‌آموز، مدرسه و اولیا فراهم کرده‌اند و در این شرایط سخت نباید حقوق معلمان غیردولتی دچار مشکل شود و انتظار داریم با حمایت استانداران به عنوان روسای شوراهای آموزش و پرورش در زمینه تسهیلات و بیمه به این مدارس کمک شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار