مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر :

تقویت شبکه اجتماعی دانش آموزی در هر شرایطی قادر به ادامه روند آموزش است

بوشهر(پانا)- شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد می‌تواند در صورت بروز اتفاق و حادثه‌ای برای معلمان و دانش‌آموزان هیچگاه روند آموزش را متوقف نکند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تقویت شبکه اجتماعی دانش آموزی در هر شرایطی قادر  به ادامه روند آموزش است

به گزارش پانا، علیمراد کرمی در نشست خبری در خصوص شبکه اجتماعی دانش‌آموزی شاد بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزش رسمی کشور وظیفه دارد تا در زمینه آموزش‌‌های متنوع گام موثری بردارد.

او بیان کرد: در شرایط کنونی که جهان با شرایط خاصی روبرو است و بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا امکان برگزاری کلاس‌های درس وجود ندارد، باید روند آموزش به نحوی پیگیری می‌شد که لطمه‌ای به نظام آموزشی وارد نشود در این ارتباط با همت و کار شبانه‌روزی مسئولان شبکه اجتماعی دانش‌آموزان برای آموزش در فضای مجازی طراحی و به جامعه هدف معرفی شده‌ است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود : معلمان برای اینکه دانش‌آموزان از درس و آموزش عقب نمانند در این فرصت از طریق گروه‌های واتساپی تلاش کردند بیشترین مطالب آموزشی در اختیار آنان قرار گیرد.

کرمی تصریح کرد: با توجه به اینکه آموزش‌ها باید به صورت رسمی، یکنواخت و هماهنگ با هدف رصد، پایش و ارزشیابی هر چه بهتر ارائه می‌شد به همین دلیل شبکه اجتماعی دانش‌آموزی به عنوان فضایی امن و اختصاصی آموزش و پرورش طراحی شد.

کرمی افزود: این سامانه سه گام شامل ثبت نام مدیر، معلم و دانش‌آموزان را داشت که این کار در استان بوشهر به‌خوبی انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شاد سامانه‌ای جدید و نوپا است و به طور یقین مشکلاتی دارد ولی باید برای تداوم و ارتقای آن به‌ویژه در این شرایط همه کمک کنیم به نحوی که تهدید ویروس کرونا با تقویت این سامانه به فرصت تبدیل و آموزش و پرورش را متحول شود.

کرمی گفت: شبکه اجتماعی دانش آموزی از بزرگترین پروژه‌های فناوری اطلاعات کشور است که قرار است کارهای آموزشی در این شبکه انجام شود و بهترین کمک به نظام تعلیم و تربیت است و با به‌روز رسانی آن می توان به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

کرمی افزود: شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد می‌تواند در صورت بروز اتفاق و حادثه‌ای برای معلمان و دانش‌آموزان هیچگاه روند آموزش را متوقف نکند.

کرمی درباره وجود برخی نگرانی‌های پهنای باند، گوشی تلفن همراه دانش‌آموزان و والدین که ممکن است این سامانه برای آنها اجرا نشود گفت: قرار است برای این مشکلات راهکارهایی اندیشیده شود. در همین ارتباط باید آمار دقیقی از دانش‌آموزانی که نیاز به گوشی مناسب دارند و یا دسترسی به اینترنت ندارند تهیه شود و انتظار است مشکل گوشی تلفن همراه با همت آموزش و پرورش و خیران و تخصیص منابع دولتی برطرف شود.

کرمی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۲هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز در حوزه ابتدایی دسترسی به فضای اینترنت و گوشی تلفن همراه ندارد که درس‌نامه، جزوه‌های آموزشی و نکات کلیدی لازم در این مقطع به دست آمده و به وسیله راهبران آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شبکه اجتماعی دانش‌آموزان ارزان، پایدار و از کیفیت و سرعت بالایی نسبت به دیگر پیام رسان‌ها برخوردار است که باید به مرور تکمیل و از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از جمله استان‌های پیشرو در نصب شبکه اجتماعی دانش‌آموزی است افزود: در زمان حاضر ۹۴درصد مدیران دبستان در این سامانه ثبت‌نام کردند و وجود برخی مقاومت‌ها از سوی والدین و معلمان به دلیل آشنایی نداشتن با این سامانه است که به مرور برطرف می‌شود.

کرمی درباره امتحان پایان سال تاکید کرد: تاکنون هیچ برنامه امتحانی به دانش‌آموزان ارائه نشده و تاریخ امتحان براساس سیاست‌های نظام آموزشی کشور و ستاد ملی کرونا تعیین می‌شود. همچنین تاکنون برنامه‌ای برای برگزاری امتحان حضوری در دستور کار نیست و اگر قرار شد امتحانی برگزار شود با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در سالن‌ها بزرگ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شبکه اجتماعی دانش‌آموزی می‌تواند به عنوان یک شبکه مکمل آموزش باشد و با کمک و همراهی معلمان یک تحول بزرگ در آموزش و پرورش باشد. به همین دلیل باید در فرصت باقی‌مانده تلاش شود اشکال‌های سامانه شاد بررسی شود تا در صورت نیاز برای سال تحصیلی جدید بدون مشکل بتوانیم از این سامانه استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در باره مدرسه‌های غیر دولتی گفت: براساس دستور وزیر آموزش و پرورش مدارس غیردولتی دستمزد خدمات آموزشی ارائه شده را دریافت کنند و خدمات اضافی مانند فعالیت‌های فوق برنامه‌ای که انجام نمی‌شود باید برگشت داده شود.

کرمی درباره هزینه اینترنت نیز یادآور شد: قرار بود در صورت تامین منابع لازم هزینه اینترنت رایگان باشد و در حال بررسی این طرح در مجلس هستند و اگر محقق نشد قرار است از اینترنت ارزان قیمت استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار