ارایه بیش از ۶ هزار مشاوره آنلاین و پاسخگویی به پرسش های مردم در پایگاه اطلاع رسانی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

شیراز(پانا) - پنجاه و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ارایه بیش از ۶ هزار مشاوره آنلاین و پاسخگویی به پرسش های مردم در پایگاه اطلاع رسانی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به برگزاری نشست وب کنفرانس رییس جمهور و استانداران کشور گفت: در نشست وب کنفرانسی که روز گذشته با حضور دکتر «حسن روحانی» رییس جمهور، اعضای هیات دولت و استانداران برگزار شد، ضمن بررسی مهمترین اقدامات و چالش های موجود در زمینه مقابله با کروناویروس در کشور، دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر «رییسی» معاون بهداشت وزارت بهداشت گزارش هایی از روند ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور ارایه کردند.

همچنین دکتر «رضا ملک زاده» معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این نشست گزارشی از روند تهیه، مطالعه و اجرای طرح های پژوهشی با موضوع ویروس کرونا در کشور ارایه کرد.

او اضافه کرد: در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه، مواردی مانند کنترل و قرنطینه مسافران ورودی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به فرودگاه‌های شیراز و لار، انجام تست‌های تشخیصی کروناویروس بر اساس اولویت‌های مشخص شده، عملیاتی شدن نرم‌افزار ثبت اطلاعات و نتایج آزمایشات از امروز و رفع اشکالات احتمالی این برنامه، راه‌اندازی بخش‌های جدید ICU و افزایش تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان شهید دکتر فقیهی، مطرح و تصمیمات لازم از سوی اعضای ستاد اتخاذ شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به افتتاح بیمارستان جدید شهرستان لامرد و چند پروژه عمرانی دیگر در این شهرستان در چند روز آینده، بر اهمیت بررسی و برنامه‌ریزی حضور مردم و مسوولان استانی و شهرستانی در این برنامه‌ها با توجه به شیوع بیماری کووید۱۹ تاکید کرد.

دکتر «مهرداد شریفی» در ادامه بررسی و پیگیری نتایج تست‌های کارکنان دانشگاه که مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا هستند و برنامه ریزی برای حضور افراد سالم و قرنطینه خانگی کارکنان بیمار را به عنوان یکی از اولویت های ستاد مدیریت کووید۱۹ دانشگاه در راستای ارایه خدمات مناسب به مردم مانند گذشته، خواستار شد.

ارایه گزارشی از راه‌اندازی سامانه مشاوره آنلاین به مردم و افراد مشکوک ابتلا به کووید۱۹ در پایگاه اطلاع‌رسانی کروناویروس دانشگاه به نشانی https://corona.sums.ac.ir/ از سوی مدیر روابط عمومی دانشگاه از دیگر محورهای پنجاه و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه بود.

دکتر «سید روح الله حسینی» در این زمینه گفت: این سامانه از یازدهم اسفند ۹۸ با تهیه و تدوین فلوچارت و تایید اعضای هیات علمی دانشگاه راه اندازی شده و حدود ۷۵ نفر از دستیاران و دانشجویان پزشکی پس از دریافت آموزش‌های لازم، خدمات مشاوره‌ای آنلاین در زمینه ویروس کرونا را به مردم ارایه می‌دهند و پاسخگوی پرسش‌های مراجعان به این سامانه با موضوع کرونا هستند.

او با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی این سامانه تاکنون ۶ هزار و ۳۱۷ مشاوره آنلاین به مردم ارایه شده است، افزود: از این تعداد، هزار و ۴۶۹ مکالمه و مشاوره آنلاین در فروردین ماه انجام شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اضافه کرد: نرم‌افزار این برنامه روی گوشی پزشکانی که در این برنامه مشارکت دارند نصب شده و این افراد به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته خدمات مشاوره رایگان را به مردم ارایه می کنند.

دکتر حسینی از شناسایی حدود ۵۰ فرد پرخطر در این مشاوره‌ها و بررسی و پیگیری وضعیت این افراد و ارجاع آنان به مراکز درمانی استان خبر داد.

در ادامه نشست امروز از مدیر روابط عمومی دانشگاه و تیم مشاوره آنلاین دانشگاه برای راه‌اندازی این سامانه به عنوان یک استراتژی مناسب در راستای کنترل ویروس کرونا تقدیر شد.

نشست ستاد مدیریت بیماری کووی۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صبح امروز، یکم اردیبهشت در دفتر رییس دانشگاه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار