مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان :

اقدامات آموزش و پرورش در شرایط بحرانی ویروس کرونا، برجسته و ماندگار است

رشت (پانا) - مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان عنوان کرد پویش استانی «همه دانش‌آموزان، همه مردم»، در راستای مسئولیت اجتماعی و تعهد به اقدام جمعی مبنی بر تقویت سلامت عمومی و ممانعت از شکل‌گیری زنجیره‌های انتقال ویروس کرونا برگزار می شود. در این پویش، فراخوان عکس، فیلم کوتاه، پوستر و شعر با رویکرد فاصله اجتماعی و هوشمندداده شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات آموزش و پرورش در شرایط بحرانی ویروس کرونا، برجسته و ماندگار است

دکتر حسن حبیبی، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان در گفتگو با پانا گفت: یکی از ویژگی های جامعه اسلامی و دینی ما احساس مسئولیت، روحیه تعاون، فرهنگ نوعدوستی و همبستگی اجتماعی میان مردم است که همواره زنده است و مردم نسبت به وضعیت همنوعان خود حساس هستند و آگاهانه در جهت خدمت رسانی همت می‌کنند.

حبیبی اظهار کرد: سازمان بسیج فرهنگیان، از سال ۹۸، «شبکه معلم آینده‌ساز» را با هدف ایجاد شبکه معلمان مؤمن، پای کار در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب و با سازماندهی اعضای تیم مدارس، شامل: مدیر مدرسه، معلم پرورشی، فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی، یک نفر معلم منتخب و نماینده اولیاء مربیان، با رویکرد مدیریت مشارکتی در تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش‌آموزان، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی آنها و خانواده‌هایشان و افزایش سرمایه اجتماعی راه اندازی کرد.

«شبکه معلم آینده‌ساز» حرکت به‌سمت مدرسه محوری است

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان ادامه داد: «شبکه معلم آینده‌ساز» حرکت به‌سمت مدرسه محوری است، زیرا مدرسه مهم‌ترین رکن تعلیم و تریبت و کانون اصلی آموزش و پرورش است.

حبیبی تصریح کرد: در گام اول، این طرح در بین ۱۰ درصد مدارس استان گیلان با اولویت مناطق کم‌برخوردار فعالیت دارند، اما در این روزهای شیوع بیماری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، اعضای تیم مدارس، با پشتبانی و حمایت مسئولین آموزش و پرورش و مدیران زحمتکش مدارس، با هدف کمک به سلامت جامعه و کنترل و قطع حلقه انتقال شیوع بیماری کرونا، با اقدامات ضدعفونی کردن مدارس، تبدیل شدن برخی مدارس به کارگاه‌های تولید ماسک و توزیع آن در بین مردم، بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در آموزش محصلین از طریق شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن سامانه شاد و همکاری فرهنگیان بسیجی در طرح غربالگری ویروس کرونا در مراکز بهداشتی و… اقدام کردند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان تأکید کرد: فرهنگیان عزیز استان گیلان هم با تدبیر مدیرکل محترم آموزش و پرورش گیلان و شورای معاونین در رزمایش مساوات و کمک مؤمنانه به‌سان حوادث غیرمترقبه دیگر مانند سیل گذشته سیستان و بلوچستان به صحنه آمدند و ان‌شاءالله پس از جمع‌آوری کمک‌ها در ۲۰ اردبهشت ماه، در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) این کمک‌ها به خانواده‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت و حتی به خانواده‌هایی که درحادثه کرونا آسیب دیدند توزیع خواهد شد.

حبیبی اظهار کرد: از مردم، خیرخواهان و کسانی که از تمکن مالی مناسبی برخوردارند، به‌ویژه از خیرین مدرسه‌ساز می‌خواهیم که به صحنه بیایند و با کمک نهادهای یاری‌رسان نظیر نیروی مقاومت و مردمی بسیج با لحاظ کردن همه مسائل اخلاقی و انسانی به اقشار بی‌بضاعت کمک کنند تا با کمترین هزینه از این مرحله عبور کنیم.

برگزاری پویش استانی «همه دانش‌آموزان، همه مردم»

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی «صدای فرهنگ» در جهت پاسخگویی به دلواپسی و سوالات دانش‌آموزان و والدین، گفت: پویش استانی «همه دانش‌آموزان، همه مردم» را در راستای مسئولیت اجتماعی و تعهد به اقدام جمعی مبنی بر تقویت سلامت عمومی و ممانعت از شکل‌گیری زنجیره‌های انتقال ویروس کووید ۱۹ (کرونا) و فراخوان عکس، فیلم کوتاه، پوستر، و شعر با رویکرد فاصله اجتماعی و هوشمند برگزار می‌شود.

او در پایان اظهار کرد: اهداء داوطلبانه خون توسط گروه‌های جهادی بسیج فرهنگیان و توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان در این ایام بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار