دستگیری کلاهبردار اینترنتی میلیاردی حساب‌های بانکی سالمندان

شیراز (پانا) - به گفته فرمانده انتظامی استان فارس فردی که نیروی شرکتی یکی از بانک‌های بخش "اوز" شهرستان لارستان بود به بهانه کمک کردن به افراد سالخورده برای انجام عملیات بانکی، مبلغ 4 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی کرده بود دستگیر شد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری کلاهبردار اینترنتی میلیاردی حساب‌های بانکی سالمندان

به گزارش پایگاه خبری پلیس فارس، سردار رهام‌بخش حبیبی، بیان کرد: در پی ارجاع بیش از 30 فقره پرونده با موضوع برداشت غیر مجاز از افراد سالخورده به صورت اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان لارستان قرار گرفت.

سردار "حبیبی" افزود: ماموران در اظهارات اولیه از مالباختگان مطلع شدند فردی که خود از نیروی شرکتی یکی از بانک‌های بخش "اوز" شهرستان لارستان بوده است به بهانه کمک کردن به افراد سالخورده در انجام عملیات بانکی، رمز دوم را فعال و از کارت بانکی و کارت شناسایی آنها عکس گرفته و اقدام به خالی کردن حساب آنها می‌کرده است.

سردار حبیبی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فرد کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در بررسی‌‌های بیشتر مشخص شد متهم بیش از 32 فقره کلاهبرداری انجام داده است، گفت: متهم در بازجویی فنی و تخصصی به برداشت 4 میلیارد ریال کلاهبرداری اقرار کرد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز مراقب اطراف خود باشید و اعتماد بی مورد به افراد ناشناس و غریبه برای انجام عملیات‌های بانکی، زمینه اصلی وقوع بسیاری از جرائم مرتبط با سرقت و کلاهبرداری را ایجاد می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار