در دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود صورت گرفت:

کاشت 350 اصله درخت پالونیا به صورت قلمه ریشه

سمنان (پانا) - دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود با هدف ایجاد فضای سبز و به منظور اجرای طرح اقتصادی بلندمدت، اقدام به کاشت 350 اصله درخت پالونیا به صورت قلمه ریشه در محوطه دانشکده کرده است.

کد مطلب: ۱۰۳۶۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کاشت 350 اصله درخت پالونیا به صورت قلمه ریشه

سکینه ماندگارزاد رییس دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود، با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری در چرخه حیات گفت: هدف از کاشت درخت، در درجه اول تلاش مستمر برای فرهنگ سازی و آگاهی دادن نسبت به حفظ داشته های طبیعی شامل جنگل، مراتع و منابع آب است تا از این طریق آنها را حفظ و توسعه بدهیم و از طرفی دیگر، بهره مندی از مزایا و منافع آنها و جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب آنها است.

وی کاشت درخت را یکی از شاخص‌های حفظ و نگهداری محیط زیست دانست و گفت: کاشت درخت می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی، شادابی و سلامتی جامعه داشته باشد.

وی با عنوان این مطلب که درختکاری علاوه بر داشتن پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی در ایران، با اعتقادات مذهبی مردم نیز پیوند دارد، افزود: کاشتن درخت امری است که اجر اخروی در پی دارد و از حرمت و قداست ویژه‌ای برخوردار است تا حدی که کاشت درخت، نوعی عبادت فرض شده و حتی در این باره روایات معتبری از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) نقل شده است.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود، با تاکید بر ضرورت توجه مستمر به امر درختکاری اظهار کرد: حرکت شایسته درختکاری نباید به روز یا هفته خاصی محدود شود بلکه در این راستا باید از هر فرصتی برای کاشت و احیای فضای سبز در دانشگاه استفاده کرد.

ماندگارزاد با اشاره به انتخاب این نوع درخت جهت کاشت در محوطه دانشکده، گفت: از آنجا که رشد درخت پالونیا نسبت به سایر درختان بسیار سریع تر بوده و به خاطر نوع برگ ها و گل های بسیار زیبا و خوشه مانند آن از محبوب ترین درختان زینتی است، به همین دلیل برای ایجاد فضای سبز از امتیاز ویژه ای برخوردار می باشد.

وی با بیان اینکه این درخت با شرایط اقلیمی و خاکی گوناگون سازگار است و چوب آن بعد از 5 سال قابل بهره برداری است، افزود: با توجه به اینکه چوب این درخت مستحکم، سبک، نرم و کیفیت بالایی دارد، مصارف صنعتی زیادی داشته و در تولید مبلمان، درب و پنجره، ساخت آلات موسیقی، روکش سازی، تخته های چندلایه، ساخت جعبه، کانتینرهای چوبی و .... مناسب است.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به ویژگی های ممتاز و خاص این درخت، دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود اقدام به کاشت ۳۵۰ اصله از این درخت به صورت کاملا اصولی نموده است. امید است که در آینده ای نزدیک، این درختان در ایجاد فضای سبز و تصفیه هوا و کاهش آلودگی صوتی کمک کرده و در ایجاد طرح درآمدزایی دانشکده بسیار موثر باشند.

شایان ذکر است دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با پرورش نیروهای متخصص و کارآمد در عرصه های مختلف هم اکنون در 46 رشته شامل 29 رشته تخصصی و 17 رشته مهندسی اجرایی، بیش از 4000 دانشجو را در ۴ دانشکده در شهرستان های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان آموزش می دهد که بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه بعد از اتمام تحصیلات دوره کاردانی خود جذب بازار کار می شوند.

این دانشگاه به‌ عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه ‌ای تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار