ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان از امروز

زاهدان(پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ موج بارشی بهاره از امروز تا پنجشنبه این استان را فرا می‌گیرد که در برخی مناطق منجر به آبگرفتگی و جریان یافتن رودخانه‌های محلی شود.

کد مطلب: ۱۰۳۵۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان از امروز

به گزارش اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: امروز در ادامه موج بارشی که اغلب نقاط کشور را در برگرفته است انتظار می‌رود در بخش‌هایی از نیمه شمالی و نواحی مرکزی استان سیستان و بلوچستان بارش‌های پراکنده روی دهد.

او ادامه داد: چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود ابتدا نواحی مرکزی و جنوب استان شاهد بارش باشند و روز پنجشنبه این شرایط در سطح منطقه گسترش یابد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: باتوجه به اینکه این سامانه بارشی تا پایان هفته در نقاط مختلف استان ادامه دارد و با توجه به ماهیت بارش‌های بهاره، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

او افزود: با توجه به شاخص‌های همرفت، وقوع صاعقه و تگرگ نیز در مدت فعالیت این سامانه بارشی در استان محتمل است.

حیدری تاکید کرد: در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد در حاشیه مسیل‌ها، رودخانه‌ها خودداری و از رفتن به ارتفاعات پرهیز شود.

او گفت: با توجه به شرایط جوی پیش روی سیستان و بلوچستان توصیه می‌شود از گرده افشانی نخل‌ها در جنوب استان پرهیز شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سه شنبه در مناطق شمالی استان وزش باد به نسبت شدید روی خواهد داد که علاوه‌بر خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، سبب کاهش دما نیز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار