مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

برای اجرای سناریوهای مختلف بازگشایی مدارس آمادگی داریم

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت در‌ صورت اعلام بازگشایی مدارس، در ابتدا ورود دانش‌آموزان با پایه‌های پایانی هر دوره، پایه‌های ششم، نهم و دوازدهم آغاز می‌شود و بازگشایی مدارسی نیز که دارای تراکم جمعیتی کمتر هستند، در اولویت قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برای اجرای سناریوهای مختلف بازگشایی مدارس آمادگی داریم

به گزارش روابط عمومی آموزش‌و‌ پرورش خراسان‌رضوی، قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه بر‌ اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس به‌صورت قطعی تا ۳۰‌ فروردین تعطیل است، بیان کرد: قبل از بازگشایی مدارس، اقداماتی نظیر آماده‌سازی فضای آموزشی، ضدعفونی‌کردن کلاس‌ها، برگزاری جلسه با مدیران، دبیران و اولیا و بازگشایی تدریجی مدارس انجام خواهد شد.

وی درباره سناریوی بازگشایی تدریجی مدارس توضیح داد: در‌ صورت اعلام بازگشایی مدارس، در ابتدا ورود دانش‌آموزان با پایه‌های پایانی هر دوره، پایه‌های ششم، نهم و دوازدهم آغاز می‌شود و بازگشایی مدارسیکه دارای تراکم جمعیتی کمتر هستند، در اولویت قرار می‌گیرد. از سوی دیگر کلاس‌های شلوغ به احتمال زیاد به‌صورت زوج و فرد آغاز به کار خواهند کرد و پس‌از اینکه شرایط به حالت عادی برگشت، به‌شکل کامل کلاس‌های درسی فعال خواهند شد.

خدابنده با تأکید بر اینکه «به‌طور قطع، سلامت دانش‌آموزان و نیرو‌های آموزشی اولویت اصلی ماست و تا زمانی‌که سلامت آن‌ها تضمین نشود، مدرسه‌ای هم باز نخواهد شد»، افزود: یکی از مسائل اصلی امروز سیستم آموزشی کشور، نحوه جبران عقب افتادگی آموزشی دانش‌آموزان است که بخشی از آن از‌ طریق کلاس‌های مجازی در‌ حال جبران است؛ هر‌چند همه دانش‌آموزان به این نوع آموزش دسترسی ندارند و البته کیفیت این نوع آموزش نسبت‌به آموزش حقیقی پایین‌تر است.

وی با تشریح مدل‌های مختلف پیش‌بینی‌شده برای جبران عقب‌افتادگی‌های آموزشی گفت: برای جبران عقب‌افتادگی‌ها در مدارس یک‌نوبته به احتمال زیاد یک زنگ آموزشی برای برخی دروس اضافه خواهد شد و حتی پیش‌بینی شده است تعطیلی جمعه‌ها و پنجشنبه‌ها نیز لغو و به زمان آموزشی اضافه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که در صورت بازگشایی مدارس، حداقل ۴ هفته به‌صورت کامل آموزش داشته باشیم و پس از آن وارد مرحله امتحانات شویم که این نوع پیش‌بینی منجر به طولانی‌شدن تقویم آموزشی خواهد شد.

وی ادامه داد: ممکن است با‌توجه‌ به گرم‌شدن هوا، برخی فصول درسی نیز حذف شود و برای جبران این دروس، در ابتدای سال تحصیلی آینده، زمانی برای جبران اختصاص پیدا کند. به‌عنوان نمونه برای جبران این دروس، مدارس از تاریخ ۱۵‌شهریور ماه باز شوند و تا تاریخ ۱۵‌مهر ماه در مدارس این دروس عقب‌افتاده تدریس شود و پس از آن وارد سال تحصیلی جدید شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار