قطع چرخش ویروس در جامعه با شناسائی و جداسازی افراد بیمار

زاهدان(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد شناسائی موارد جدید کووید -19 به ما کمک می کند تا علاوه بر شروع درمان برای بیماران نسبت به جداسازی آنها از افراد سالم هم اقدام کنیم .

کد مطلب: ۱۰۳۵۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
قطع چرخش ویروس در جامعه با شناسائی و جداسازی افراد بیمار

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استات سیستان و بلوچستان، سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: در این مرحله از همه‌گیری علاوه بر استمرار رفتارهای بهداشتی و توجه به اصل فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم، نیازمند فرهنگ‌سازی و فراهم کردن شرایط لازم برای جداسازی بیماران از افراد سالم هستیم و این امر نیازمند افزایش امکان آزمایش تخصصی کرونا در استان است.

او ادامه داد: آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در زاهدان جزو نخستین آزمایشگاه های خارج از تهران بود که در تاریخ 7 اسفند 98 راه اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: با پیگیری همکارانمان در ایرانشهر و با ارائه آموزش های لازم توسط متخصصین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، شاهد آغاز فعالیت دومین آزمایشگاه استان در ایرانشهر هم بودیم.

او افزود: راه اندازی آزمایشگاه سوم زاهدان به زودی انجام خواهد شد و همکاران ما در شمال و جنوب استان نیز به دنبال راه اندازی آزمایشگاه های چهارم و پنجم استان در زابل و چابهار هستند.

هاشمی شهری بیان کرد: با توجه به اهمیت تشخیص به موقع موارد مثبت آزمایشگاهی کووید19، ظرفیت روزانه انجام آزمایش در زاهدان از 30 تا 40 مورد به بیش از 100 مورد در روز افزایش یافته و از افراد مشکوک که به مراکز غربالگری سرپائی مراجعه می کنند نیز تست اختصاصی کرونا اخذ می شود.

علیرضا سلیمی مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: از هفتم اسفند ماه که آزمایشگاه تشخیص کرونا در زاهدان راه اندازی شده است تاکنون هزار و 802 نمونه گرفته شده که از این تعداد 1509 مورد مربوط به زاهدان است.

او ادامه داد: 327 نمونه نیز از دانشگاه علوم پزشکی زابل ارجاع شده که 87 مورد آن مثبت بوده است.

سلیمی تصریح کرد: از مجموع دو دانشگاه؛ نمونه آزمایشگاهی 351 نفر مثبت گزارش شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار