پانا گزارش می دهد؛

قزوین زیر رگبار باران؛ نیروهای امدادی در حالت آماده باش

قزوین (پانا) - بارش برف و باران در استان قزوین همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی را به حالت آماده باش درآورده است.

کد مطلب: ۱۰۳۵۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
قزوین زیر رگبار باران؛ نیروهای امدادی در حالت آماده باش

بارش برف بهاری در روزهای گذشته در استان قزوین خسارات زیادی را برای کشاورزان استان به بار آورده و درختان دچار سرمازدگی شده اند و همچنان بارش باران در استان ادامه دارد.

به گفته منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین نیروهای امدادی در استان در حالت آماده باش هستند و برخی نگرانی ها از طغیان رودخانه خر رود وجود دارد که باید دریچه آن نصب شود. چون خاک حوزه آبریز بالادست اشباع شده و در صورت تداوم بارش‌ها احتمال سیلاب می‌رود.

وی می افزاید: با توجه به کاهش دما و سرمازدگی باغات و مزارع در برخی نقاط استان محصولات گیلاس و زغال اخته دچار خسارت شده که لازم است تیم‌های کارشناسی برای ارزیابی خسارات به مناطق آسیب دیده اعزام شوند.

هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین نیز به خسارات سیلاب اشاره می کند و می گوید: در سال گذشته از محل سیلاب‌ها بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد شد اما امسال با برنامه ریزی به موقع و تمهیدات فراهم شده خسارت‌ها به حداقل رسیده که جای خرسندی دارد.

وی ادامه می دهد: هرچقدر پیش بینی ما به موقع و به هنگام باشد، خسارت‌ها کمتر می‌شود و تا زمانی که هواشناسی هشدار تغییر هوا را داده همه باید در آماده باش کامل باشیم تا غافلگیر نشویم.

قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین، میزان خسارت سیلاب در سال جاری را چهار درصد سال قبل اعلام می کند و می گوید: این خسارات در سال جاری به 10 میلیارد تومان رسیده است.

این مسئول به افزایش میزان بارش ها به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته اشاره و بیان می کند: امسال 47 میلی متر در مدت زمان 12 ساعت در استان بارندگی داشتیم، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته در 36 ساعت 36 میلی متر بارش را تجربه کرده بودیم.

با این وجود طبق گزارشات هواشناسی همچنان بارش ها در روزهای آینده در استان ادامه دارد و برای 24 ساعت آینده آب و هوای استان نیمه ابری در بعضی ساعات بارش باران گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار