ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا در دلگان تشکیل شد

زاهدان (پانا) _ فرماندار دلگان از تشکیل ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا در آغازین روزهای شیوع این بیماری در دلگان با محوریت ستاد مدیریت بحران دلگان و همراهی امام جمعه محترم و بسیج با توزیع ۱۷۰۰ سبد غذایی و بهداشتی بین اقشار آسیب پذیر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا در دلگان تشکیل شد

مجتبی شجاعی با بیان اینکه هدف از تشکیل این ستاد حمایت از نیازمندان و مشاغل آسیب دیده در راستای کمک و حمایت از ایشان است، اظهار کرد: تمامی مایحتاج مردم اعم از ارزاق عمومی، سیلندر گاز، آرد، بنزین و دارو در شهرستان به میزان کافی و ذخیره مناسب وجود داشته و تقاضای مردم نیز عادی و مانند گذشته و در نهایت رابطه بازار و مردم در تهیه نیازهای مذکور عادی و اهل بازار و مردم با رعایت حال یکدیگر، و نجیبانه ، ضمن عنرلهی در طرح فاصله گذاری اجتماعی، مراعات یکدیگر را می کنند.
ادامه داد : اکثر قریب به اتفاق مردم و کسبه دلگان آن فاکتور اساسی شکست کرونا، که ماندن در خانه و همراهی با تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هست را به خوبی رعایت می کنند، و علمای گرامی نیز در کنار معتمدین، کاملا همراه ستاد مدیریت بحران شهرستان در اجرای طرح ملی فاصله اجتماعی همراهی می کنند.
فرماندار دلگان گفت: سپاه پاسداران به پشتوانه توانمندی سازمانی و همچنین بسیجیان و گروههای جهادی ، از روز نخست اقدامات پیشگیرانه و مقابله با کرونا، گام به گام همراه ستاد مدیریت بحران شهرستان بوده و تمام امکانات و بسیجیان شهرستان در کنار مدافعین سلامت، به خوبی و مجاهدانه خدمت میکنند و عوامل انتظامی و مقام محترم قضایی به صورت شیفت بندی و شبانه روزی هم در کنترل محورها، مراقبت از فضای مجازی، برخورد با اقدامات پرخطر برای سلامت جامعه خدمت می کند.
او افزود: شهرداران و پرسنل شهرداریهای گلمورتی و چگردک و دهیاران گرامی با محوریت بخشداران نیز هم در ضدعفونی کردن معابر و هم در سایر ماموریتهای محوله علی رغم امکانات محدود، بسیار خوب عمل نموده اند.
شجایی تصریح کرد: از سوئی این روزها که دنیا و کشور همچنان درگیر ویروس کرونا است اگر وضعیت موجود را به جنگی تمام عیار تشبیه کنیم، پرستاران، پزشکان و متولیان نظام سلامت سربازان و فرماندهان خط مقدم این جبهه هستند که در نبرد تن به تن با کرونا قرار دارند و الحمد لله پرسنل شبکه بهداشت و درمان دلگان، شبانه روز در حال تلاش و مجاهدت هستند.
او ضمن‌ اشاره به ضرورت توجه به بسته های حمایتی دولت و تقدیر از اقدام بجای صورت گرفته گفت: با شیوع کرونا و توصیه به ماندن در خانه بسیاری از کسب و کارها تعطیل و عده‌ای نیز بیکار شدند، در این میان اقشار آسیب‌پذیری هستند که به صورت روزمزد کار می‌کردند و این وضعیت دشواری مضاعف برای آنها ایجاد کرده و خانواده‌هایشان را با مشکل معیشتی مواجه کرده‌ است که بسته‌ معیشتی حمایتی دولت شاید تنها بخشی از نیازهای ضروری آنها را تامین کند و می طلبد هم خیرین گرامی و هم‌نهادهای حمایتی هماهنگونه که خوش درخشیده اند اینبار نیز به این موضوع ورود جدی تر کنند.
فرماندار دلگان ابراز کرد: درست است تا کنون آمارها نشان از تعداد کم بیماران کرونایی در منطقه هست اما یقینا نباید سرگرم این آمار شویم و قطعا روزهای سختی را در پیش داریم و حتما مردم باید در شرایط موجود خانه نشینی را اداره دهند و کرونا اگر جدی گرفته نشود، فاجعه نزدیک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار