مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: حول در جامعه و به ویژه دستگاه تعلیم و تربیت نیازمند نقش آفرینی جوانان در عرصه های مختلف است

شور و نشاط، پویایی، تحرک، خلاقیت، دگرگونی، جسارت و شجاعت از خصایص و ویژگی‌های جوانان است

زاهدان (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جوانان با داشتن ویژگی های منحصر به فرد در ایجاد تحول در جامعه و به ویژه دستگاه تعلیم و تربیت جایگاه ویژه‌ای دارند.

کد مطلب: ۱۰۳۴۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: حول در جامعه و به ویژه دستگاه تعلیم و تربیت نیازمند نقش آفرینی جوانان در عرصه های مختلف است

رخشانی در این جلسه ضمن تبریک مجدد سال نو، اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان ، تحول در جامعه و به ویژه دستگاه تعلیم و تربیت را ناگزیر از حضور موثر و کارآمد جوانان در عرصه های گوناگون و نقش آفرینی آنان در برهه‌های مختلف دانست.

وی بر بهره‌گیری صحیح و مناسب از ظرفیت، توانمندی و خردورزی جوانان تاکید نمود و افزود :در شرایط امروز جامعه و اولویت حضور جوانان و در نظر گرفتن شرایط عصری و نسلی می‌طلبد تا تلفیقی از تجارب نسل گذشته و پیشکسوتان و جوانان امروزی با هم درآمیخته و موجبات ترقی و پیشرفت جوامع مختلف را فراهم نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: گذشته چراغ راه آینده است و برقراری تعامل و همفکری بین دو نسل قبل و فعلی از ضروریات حال حاضر می باشد .

رخشانی شور و نشاط، پویایی، تحرک، خلاقیت، دگرگونی ،جسارت و شجاعت جوانان را مهمترین پتانسیل و انرژی وجودی و فکری آنان عنوان نمود و بیان کرد: همه این خصایص و ویژگی های ارزنده زمینه ساز رشد و تعالی و ترقی در بین جوانان خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت پیگیری و اجرای آن افزود: یکی از مهمترین بخش‌های این بیانیه تاکید بر ظرفیت سنجی جوانان با محوریت امید و نشاط و بهره گیری از این پتانسیل عظیم و خدادادی در عرصه‌های مختلف با هدف پیشبرد اهداف و چشم انداز های تعریف شده می باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: مادامی که تکیه بر حضور پر شور و شعف جوانان و بهره‌گیری از این مجموعه وجود داشته باشد یقیناً بسیاری از برنامه ها و فعالیت ها می تواند بهتر و زیباتر به سمت و سوی رسیدن به نقطه مطلوب و هدف غایی گام بردارد.

رخشانی سرمایه مهم اجتماعی آموزش و پرورش را اعتماد مردم ، خانواده‌ها و آحاد جامعه عنوان نمود و اظهار کرد: مهمترین وظیفه مسئولین و خدمتگزاران به مردم ، ایجاد بستر اعتماد و اعتماد سازی در عرصه های مختلف خواهد بود و این ویژگی مهم و ضروری خوشبختانه در دستگاه تعلیم و تربیت از ستاد تا صف وجود دارد.

او جوان گرایی و تکیه بر خرد و توانمندی جوانان را یکی از مهمترین ویژگی‌های کار در آموزش و پرورش استان بیان نمود و ادامه داد: خانواده بزرگ آموزش و پرورش نیازمند کمک ، همراهی و همفکری همه اعضای خود می باشد و با آسیب شناسی و احصاء مشکلات و ارائه راه حل ها و راهکارها به دنبال برون رفت از چالش ها و معضلات باشد.

رخشانی ابراز امیدواری کرد تا در سایه همدلی و همراهی همه همکاران فهیم و بهره گیری از ظرفیت های مختلف، شاهد شکوفایی و پیشرفت همه جانبه در بخش‌ها و حوزه‌های گوناگون آموزش و پرورش استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار