کاظمی تاکید کرد:

ضرورت طراحی بستر لازم برای پیگیری فعالیت‌های حوزه پرورشی، سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی در شبکه شاد

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی و هماهنگی با هدف طراحی برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه پرورشی و فرهنگی، سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی در شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت طراحی بستر لازم برای پیگیری فعالیت‌های حوزه پرورشی، سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی در شبکه شاد

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این نشست ضمن اشاره به ضرورت راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) از منظر فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تشکل‌های دانش‌آموزی و سوابق این شبکه در سازمان دانش‌آموزی، از تلاش‌های تحسین برانگیز مقام عالی وزارت و تیم همراه او در فعال کردن شبکه شاد تشکر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین از امکان سازی برای تداوم فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس به‌صورت مجازی و از حضور به‌موقع مدعوین در این جلسه که با وجود شرایط خاص و روز تعطیلی برگزار می‌شود همچنین از دغدغه‌های ارزشمند تربیتی آن‌ها نیز تقدیر و تشکر کرد‌‌.

کاظمی بر ضرورت طراحی بستر لازم برای پیگیری و اجرایی کردن فعالیت‌های حوزه پرورشی و فرهنگی، سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی در شبکه شاد تاکید کرد.

در این نشست هریک از مدیران کل حوزه پرورشی و فرهنگی و قائم مقام سازمان دانش‌آموزی گزارشی از فعالیت‌های مجازی حوزه ذیربط را در مدت تعطیلی اخیر مدارس ارائه و دغدغه‌ها و بسترهای مورد نیاز فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در حوزه‌های خود را مطرح کردند.

باقرزاده: تاکید بر ضرورت و اهمیت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در شبکه شاد

در ادامه علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی، ضمن تشکر از برپایی این جلسه، گزارشی از روند شکل گیری شبکه شاد در شرایط جدید و تعطیلی مدارس ناشی از شیوع ویروس کرونا، بر ضرورت و اهمیت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در شبکه شاد تاکید کرد و افزود: از ابتدای کار نیز یکی از دغدغه‌های تیم طراحی شبکه شاد موضوعات و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی بوده و بر همین اساس ظرفیت‌های لازم در این‌خصوص در شبکه شاد دیده شده است.

باقرزاده ادامه داد: پس از طی گام نخست اجرایی که برای اطمینان از دقت و سلامت آمار و اطلاعات و ... ضرورتا باید با اتکاء به اطلاعات سامانه سناد انجام می‌گرفت، کار ساماندهی و تشکیل مدارس، دبیران و آموزگاران و تشکیل کلاس‌های مجازی آغاز شد و در گام بعدی با تعریف داده‌های مربوط به حوزه پرورشی و فرهنگی در سامانه سناد در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی، سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی انجام خواهد شد.

او تاکید کرد که لازم است مطالبات و نیازهای این حوزه از سوی کارشناسان پرورشی و فرهنگی و تیم فنی طراحی شبکه، بررسی و نتایج حاصله، مبنایی برای ایجاد بسترهای نرم افزاری لازم در شبکه قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه حاضران برخی مذاکرات اولیه را در این خصوص با تیم فنی شبکه شاد انجام داده و در نهایت کار گروه مشترک کارشناسی و فنی متشکل از گروه فنی شبکه و نمایندگان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی، سازمان دانش‌آموزی و دبیرخانه تشکل‌های دانش‌آموزی تشکیل و مقرر شد در هفته‌های آینده تمهیدات لازم طراحی و به مورد اجرا گذاشته شود.

در این نشست که صبح امروز پنج شنبه 15 فروردین 99 در سالن اجتماعات معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم دبیر شورای عالی آموزش و پرورش، علی باقرزاده، شرفی سرپرست مرکز فناوری وزارتخانه، اسماعیل بحری زاده قائم مقام سازمان دانش‌آموزی و مدیران کل و مشاوران حوزه معاونت پرورشی و کادر فنی طراحی و پشتیبانی شبکه شاد از جمله جهانگرد، و ربیعی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار