استاندار گیلان عنوان کرد:

تشکیل کمیته اقتصادی و اجتماعی برای جلوگیری از مشکلات پسا کرونا در گیلان

رشت (پانا) - استاندار گیلان در خصوص مشکلات پس از کرونا اعلام کرد تشکیل کمیته اقتصادی و اجتماعی به منظور احصا راهکارها و بررسی مشکلات تشکیل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته اقتصادی و اجتماعی برای جلوگیری از مشکلات پسا کرونا در گیلان

به گزارش ایسنا، ارسلان زارع در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه ملت انقلابی ایران با شرکت در رفراندوم ۱۲ فروردین، به جمهوری اسلامی رای آری دادند اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دین و شرع مقدس اسلام با اراده مردم شکل گرفت.

وی نگاه ارکان نظام و خدمتگزاران به مردم را خدمت صادقانه و خالصانه بیان و تصریح کرد: در فراز و نشیب ها نیز همواره ملت بزرگ ایران در کنار خدمتگزاران توانسته اند از هر آزمونی با موفقیت بیرون آیند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بیماری کرونا که امروز در سراسر دنیا فراگیر شده است آزمون دیگری برای خدمتگزاران مردم است گفت: از روزهای نخست درگیری با این ویروس منحوس توانسته ایم با تلاش های کادر درمان و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا و همچنین همکاری مردم شرایط خوب و قابل قبولی را داشته باشیم.

زارع ادامه داد: بر اساس ارزیابی های سازمان بهداشت جهانی، ایران اسلامی وضعیت و اقدامات مناسبی نسبت به مقابله با کرونا داشته است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همکاری خوب مردم شایسته تقدیر است، گفت: در برخی از کشورها برای جلوگیری از تردد مردم در خیابان ها جرائم سنگین در نظر گرفته شده است؛ اما مردم ما خوشبختانه توجه  لازم به توصیه های بهداشتی دارند.

استاندار گیلان به در پیش بودن ۱۳ فروردین روز طبیعت نیز اشاره کرد و گفت: از مردم استان برای کاهش قطع زنجیره کرونا درخواست می کنیم تا در این روز نیز به پویش در خانه بمانیم در روز طبیعت پاسخ مثبت دهند. همچنین محدودیت های شدید ترافیکی حسب تصمیمات ستاد ملی در استان نیز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در کالاهای اساسی، آذوقه و اقلام در گیلان نداریم یاد آور شد: اداره کل فناوری اطلاعات، با همکاری اداره صمت با همکاری فروشگاه های زنجیره ای و پست، شرایط بهتری برای خرید اقلام مورد نیاز مردم از طریق خرید اینترنتی فراهم کنند.

زارع با اشاره به آغاز فصل کشت برنج در استان و اولویت در تامین و توزیع نهاده های کشاورزی افزود: یکپارچه سازی و تسطیح اراضی و استفاده از ماشین آلات برای کشت برنج در سال جاری که درگیر با کرونا هستیم می تواند در کاهش بار این بیماری اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا ظرفیت مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان به ۷۰ درصد برسد گفت: برای تسهیل در این موضوع تردد ماشین آلات کشاورزی و باز بودن فروشگاه های ماشین آلات کشاورزی بلامانع خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات برخی از مرغداری ها اضافه کرد: بخش قابل توجهی از درآمد مردم استان به این بخش وابسته است و برای جبران مشکلات این بخش صادرات مرغ و کنترل قیمت ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان های خصوصی از ۷۵ درصد به ۲۵ درصد برای اختصاص به بیماران کرونایی تقلیل یافته است، گفت: بیمه سلامت نیز تا پایان شهریور ماه مطالبات معوق را پرداخت کرده است.

استاندار گیلان در پایان بر ضرورت شکل گیری کمیته اقتصادی و اجتماعی برای جلوگیری از مشکلات ناشی از پسا کرونا تاکید کرد و افزود: این کمیته ها به منظور احصا راهکارها و بررسی مشکلات تشکیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار