10 تا از خطرناک ترین غذاهایی که انسان ها می خورند!

تهران (پانا) - غذاهای خطرناکی که خوردنشان گریبان دنیا را می گیرد! +تصاویر

کد مطلب: ۱۰۳۳۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
10  تا از خطرناک ترین غذاهایی که انسان ها می خورند!

هزاران سال است که انسان‌ها در این سیاره در حال حرکت هستند و طبیعتا از مواد غذایی مشکوک بسیاری تغذیه کرده است. بسیاری از آن‌ها پس از خوردن گیاهان و حیوانات سمی مرده‌اند. البته احتمالا امروزه و در قرن بیست و یکم دیگر کسی از طریق آزمون و خطا از غذایی استفاده نمی‌کند. همراه ما در لست سکند باشید تا بینم 10 مورد از خطرناکترین مواد غذایی که مردم سراسر جهان استفاده می‌کرده‌اند و استفاده از آن‌ها هنوز هم ادامه دارد، چیست و چطور خطر آن را کاهش می‌دهند.

صدف های خونی

شما وقتی صدف می‌خورید، در معرض خطر هستید، اما این خطرات برای گروه صدف‌های خونی بالاترین حد ممکن است. این صدف‌های کوچک، نامشان از مقدار زیاد هموگلوبین خون آمده است که رنگ آن‌ها را قرمز تیره می‌کند. در سال ۱۹۸۸ بیش از ۳۰۰ هزار نفر در شانگهای از این صدف تغذیه کردند که افراد زیادی بیمار شدند و 31 نفر نیز فوت کردند. حدود 15% افرادی که صدف خونی می‌خورند، به یک بیماری عفونی مبتلا می‌شوند.

آقطی

همه مردم دنیا از آقطی (انگور کولی نیز می‌گویند) لذت می‌برند، پس شاید کنجکاو باشید که چطور ممکن است خطرناک باشد. در بیشتر موارد، خود میوه‌ها برای خوردن کاملا ایمن هستند و به همین دلیل از آن‌ها در هر چیزی از محصولات دارویی گرفته تا داروهای گیاهی، استفاده می‌شود. هم چنین آن‌ها برای تهیه چیزی مانند مربا نیز می‌تواند بسیار مطلوب باشند. ولی بعضی قبل از رسیدن کامل و یا پخته شدن، سمی و مضر هستند. آقطی خام می‌تواند منجر به اسهال و تشنج شدید شود.

ماهی بادکنکی

شما ماهی‌های باکنکی دوست‌داشتنی رو می‌شناسید که بدنی پر از باد و بسیار زیبا دارند؟ این توپ‌های دوست داشتنی می‌توانند یک انسان را به کام مرگ بکشانند. این ماهی حاوی تترودوتوکسین است که یک نوروتوکسین قوی است و ۲۰۰ برابر برای انسان مرگبارتر از سیانور است. آن در اندام‌های تولید مثل ماهی، کبد و روده وجود دارند. معمولا آن قسمت از ماهی‌ها را نمی‌خورند ولی در هر صورت خطر وجود دارد و سرآشپزی که بخواهد مجوز پخت این ماهی را بگیرد، باید سه سال آموزش ببیند.

قورباغه‌های آفریقایی

شاید افراد زیادی باشند که قورباغه بخورند ولی معمولا پاهای آن را استفاده می‌کنند. از فرانسه گرفته تا آمریکا افرادی که آن را غذایی لذت بخش می‌دانند وجود دارند. ولی در بعضی از جاهای آفریقا، قورباغه را درسته و تماما مصرف می‌کنند. پوست قورباغه آفریقایی و بعضی از اندام‌های آن سمی است و می‌تواند منجر به نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

عروس‌های دریایی نومورا

عروس‌دریایی نومورا که با نام چیزن کورج نیز شناخته می‌شود، گونه بزرگی از عروس‌دریایی است که قادر به رشد تا دو متر و وزن در حدود ۲۰۰ کیلوگرم ‏است. البته در صنعت ماهیگیری ارزش چندانی ندارند و گونه‌ای مهاجم و خطرناک محسوب می‌شوند ولی در جاهایی مثل ژاپن، آن را غذایی خوشمزه می‌دانند. البته این مورد نیز تا وقتی که بخشی اشتباهی و سمی را نخورید مشکلی برای شما پیش نمی‌آورد.

بادام هندی

تقریبا هر کسی که حساسیت به مغز‌ها نداشته باشد، بارها و بارها بادام هندی را مصرف کرده است؛ اما این به آن معنی نیست که این ماده غذایی نمی‌تواند مضر باشد. وقتی بادام‌ها را از سوپر مارکت می‌خرید، آجیل پخته‌شده را می‌خرید. دلیل آن این است که بادام هندی خام اصلا قابل استفاده نیست. این ماده حاوی یک ماده شیمیایی به نام اوروشیول است که به سم گیاهانی مانند پیچک شباهت دارد. البته شاید یک بادام خام انسان را نکشد ولی مقدار زیاد آن می‌تواند به مرگ بیانجامد.

کائستر هاکاری

برای اغلب مردم دنیا، ایده خوردن تکه‌های گوشت کوسه آن هم بصورت تخمیری چندان خوشایند نیست، اما در ایسلند اینگونه نیست. کائستر هاکاری یک غذای سنتی ایسلند است که از گوشت و پوست کوسه گرینلند درست شده‌است. مشکل این غذا به دلیل این است که این کوسه کلیه و دستگاه ادراری ندارد و ضایعات را از طریق پوست تصفیه و دفع می‌کند. پس خوردن پوست در واقع معادل خوردن ماده‌ای حاوی اسید اوریک و تری متیل آمین اکسید است.

آکی

میوه ملی جامائیکا در هیچ سوپر مارکتی پیدا نمی‌شود زیرا شامل سمی به نام هیپوگلیسین است. سطوح خطرناک هیپوگلیسین در میوه می‌تواند باعث استفراغ شدید شود که به نام تهوع و استفراغ جامائیکا مشهور است. البته این میوه را می‌توان خورد، فقط باید بدانید که این کار را چگونه انجام دهید. دانه‌های آن سمی هستند، اما گوشت میوه قابل خوردن است. این کار تنها زمانی توصیه می‌شود که میوه به طور طبیعی ترکیده باشد.

اختاپوس زنده

عموما بیشتر مردم هشت‌پا را زنده نمی‌خورند و از طریق پختن هشت پا، غذایی به نام سان جی تهیه می‌کنند. ولی خوردن هشت پای زنده، چالشی خطرناک است. برخی افراد هشت پا را زمانی که هنوز پاهای آن جان دارند، استفاده می‌کنند که این باعث می‌شود تقلا کردن آن عضو گلویشان را ببندد و خفه شوند. هر ساله حدودا 6 نفر اینگونه جان می‌دهند.

مانیوک

شاید ندانید که مانیوک چیست، اما شاید یک بار شانسی آن را امتحان کرده باشید. این محصولِ ریشه‌ای در مناطق گرمسیری رشد می‌کند. اگر شما پودینگ تایپوکا یا بابل‌تی (نوعی چای تایوانی) را استفاده کرده باشید، از مشتقات آن لذت برده‌اید. خوشبختانه، خوردن گیاه کاملا ایمن است، اما به شرطی که آن را خام نخورید. اگر آن را خام بخورید درواقع لینامارین وارد بدن شما می‌شود و بعد به شکل سم کشنده سیانید در‌ می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار