تولید شبانه‌روزی آب‌سنگین در مجتمع اراک در نوروز ۹۹

تهران (پانا) - سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که مجتمع تولید آب سنگین اراک(خنداب) در تعطیلات نوروز شبانه‌روزی و با حداکثر ظرفیت در حال تولید آب سنگین، اکسیژن ۱۸ و ترکیبات ایزوتوپی دوتره است.

کد مطلب: ۱۰۳۲۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی، سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که مجتمع تولید آب سنگین اراک (خنداب) در تعطیلات نوروز شبانه‌روزی و با حداکثر ظرفیت در حال تولید آب سنگین، اکسیژن ۱۸ و ترکیبات ایزوتوپی دوتره است.

سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته (شنبه) نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بخش‌های فنی، تخصصی و خدمات‌رسان صنعت هسته‌ای نظیر مجتمع پژوهشی ایران مرکزی یزد، نیروگاه اتمی بوشهر، مرکز تابش گاما، مجتمع تولید آب‌سنگین خنداب، تولید سانتریفیوژهای جدید و تحقیق و توسعه در سایت شهید احمدی‌ روشن (نطنز) و... در ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ با اهتمام و جدیت بیشتری مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی مستمر به هم‌میهنان است و این امر مهم بنا بر اهداف و رسالت اجتماعی سازمان انرژی اتمی، با حداکثر امکانات و تجهیزات ادامه خواهد داشت.

در همین خصوص علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز روز گذشته (شنبه) در بازدیدی از سایت شهید شهریاری سازمان انرژی اتمی و در سامانه پرتودهی گاما طی اظهاراتی عنوان کرد: در این مرکز نیازهای پزشکی اعم از تجهیزات و نیازهای دیگر مثل دستکش، گان و موارد دیگری که به خصوص امروزه در بیمارستان‌ها مورد نیاز است استریلیزه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار