2 مشکل عمده استان تهران برای مقابله با کرونا به زبان استاندار

تهران (پانا) - استاندار تهران خستگی نیروهای درمانی و تامین نقدینگی دانشگاه‌ها را دو مشکل عمده استان تهران در موضوع مقابله با کرونا عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
2 مشکل عمده استان تهران برای مقابله با کرونا به زبان استاندار

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: جلسه امروز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و در آن همه استانداران حضور داشتند. آماده بودیم که از اقداماتی که در استان تهران انجام گرفته بود گزارشی را ارائه دهیم.

توقف شیب شتابان مبتلایان به کرونا در استان تهران

استاندار تهران با اشاره به تلاش‌های همه اعضای ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: در پله اول کادر درمانی و اقدامات همه جانبه‌ای است که در راستای اقدامات پیشگیرانه و غربالگری و اقدامات درمانی صورت گرفته است. می‌توانیم این امیدواری را بدهیم که رشد مبتلایان استان تهران، شیب شتابان آن متوقف شده است و دیروز نسبت به پریروز چهار و نه دهم رشد داشتیم که از ۷ درصد به 4.9 درصد رسید. از لحاظ آمار بهبود یافتگان استان تهران نیز از میانگین کشوری بالاتر است.

محسنی بندپی تصریح کرد: اکنون تعداد ۳۶۷۰ تخت در ۲۹ بیمارستان دولتی تامین اجتماعی در خدمت درمان بیماران هستند، علاوه بر این ۴۰۰ تخت در بیمارستان بقیه الله نیز به آن اضافه می‌شود. سامانه سیب بالغ بر ۷۹ درصد جمعیت استان تهران را پوشش داده و ما تلاش کردیم که از طریق پایگاه‌های مراقبت سلامت ۲۷۰۰ مراقب سلامت و سامانه ۴۰۳۰ و سامانه سیب جمعیت استان را برای دریافت آگاهی‌های آموزشی و حساس کردن آنها و ثبت داده‌های آنها فعال کنیم که اقدام ارزشمندی است.

دو مشکل عمده در استان تهران

استاندار تهران با اشاره به مشکلات نیز گفت: دو مشکل عمده در تهران داریم که یکی از آن خستگی کادر درمانی است. نه نیروهای ۸۹ روزه استقبال کردند، نه نیروهای بازنشستگی و نه نیروهای داوطلب. چون کار تخصصی و فنی است و حتما باید راه دیگری را برای این کار پیش ببریم. پیشنهاد مشخص ما این است که حتما از طریق مشوق‌های استخدامی و استخدام‌های ویژه برای این کار، هماهنگی ایجاد شود تا نیرو جذب شود. مشکل دوم ما در کنار کمبود تجهیزات و اقلام سرمایه‌ای، نقدینگی دانشگاه‌هاست چون درآمد اختصاصی آنها مربوط به خدماتی بود که الان آن خدمات متوقف شده و تمامی ظرفیت‌ها برای درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شده است لازم است توجه بیشتری به نقدینگی دانشگاه‌ها صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار