معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

مردم از مصرف داروهای آنفلوآنزا برای درمان کرونا خودداری کنند

تهران (پانا) - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: داروی تامیفلو که برای درمان آنفلوآنزا استفاده می شود، در پیشگیری و درمان بیماری کرونا هیچ تاثیری ندارد. بنابراین از مردم می‌خواهیم از ازدحام برای خرید این دارو در داروخانه‌ها اجتناب کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مردم از مصرف داروهای آنفلوآنزا برای درمان کرونا خودداری کنند

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی‌صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در پیامی‌ از مردم خواست تا از مصرف داروهای درمان آنفلوآنزا برای درمان بیماری کرونا خوداری کنند و گفت: برای درمان بیماری آنفلوآنزا از داروی تامیفلو استفاده می‌شود که تصور می‌شد این دارو برای درمان بیماری کرونا نیز مناسب باشد، به همین دلیل در مرحله اول اپیدمی‌کرونا این دارو در گایدلاین آنفلوآنزا و کرونا با هم مصرف می‌شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: اما کمی ‌بعد مشخص شد که این دارو هیچ تاثیری برای درمان بیماری کرونا ندارد به این معنی که نه در پیشگیری و نه در معالجه بیماری اثرگذار نیست و علاوه بر آن عوارض گوارشی نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به صف کشیدن مردم مقابل داروخانه‌ها برای خرید این دارو خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهم که داروی تامیفلو هیچ اثربخشی برای درمان کرونا ندارد و مقدار آن نیز به دلیل استفاده بی‌رویه مردم در داروخانه‌ها کم شده است.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی راهکار مراقبت برای مبتلایان کرونا را استراحت در خانه عنوان کرد و گفت: اکثر مبتلایان بیماری کرونا می‌توانند با استراحت در منزل و بدون نیاز به دارو بهبود یابند و تنها کسانی که علائم بیماری مانند سرفه شدید، تنگی نفس و تب دارند باید به بیمارستان مراجعه کنند.

ملک‌زاده داروی درمان کرونا در بیمارستان‌ها را آکتومرال معرفی کرد و گفت: در نظر داریم تا این دارو به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد و امیدواریم که به بهبود بیماران مبتلا به کرونا کمک کند.
وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت اصول بهداشتی بتوانیم بر گسترش اپیدمی ‌کرونا در کشور فایق آییم. معاون وزیر بهداشت همچنین از مردم خواست از حضور در اجتماعات پرهیز کرده و دست‌هایشان را مرتب بشورند و در منزل بمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار