در روزهای اوج شیوع کرونا؛

دانش‌آموزان مازندران دعوت به در خانه ماندن می‌کنند

ساری (پانا) - دانش‌آموزان مازندران گرچه این روزها تعطیل هستند و به مدرسه نمی‌روند اما با پیوستن به پویش من در خانه می‌مانم، از خانواده‌ها دعوت به در خانه ماندن و شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مازندران دعوت به در خانه ماندن می‌کنند

اخبار شیوع کرونا هنوز داغ و در آغاز کار بود و حساسیت جامعه به این ویروس ناشناس هنوز آمیخته به ترس و نگرانی زیاد نبود. جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و همان شب به دلیل درگیر بودن بسیاری از مدارس و معلمان و مدیران در برگزاری آن، اعلام شد که مدارس سراسر کشور شنبه سوم اسفند تعطیل است. دانش‌آموزان نخستین قشر جامعه بودند که تصمیم گرفته شد بعد از این تعطیلی یک‌روزه، این بار به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شوند. مازندران یک‌شنبه و دوشنبه چهارم و پنجم اسفند مدارسش را تعطیل کرد. تعطیلی تا آخر هفته تمدید شد تا اینکه تصمیم به تعطیلی تمامی مدارس کشور تا پایان سال 98 گرفته شد.

اداره کل آموزش و پرورش مازندران مدارس مجازی را در مراکز سمپاد راه انداخت و دبیران با استفاده از شبکه‌های مجازی ارتباط خود با دانش‌آموزان را حفظ کرده و نسبت به تدریس و ارائه پاسخ به پرسش‌ها اقدام کردند. به این ترتیب که دبیران در کلاس فرضی تدریس را ضبط کرده و از طریق پیام‌رسان‌ها به اشتراک بگذارند.

پس از آن سامانه جامع محتواهای الکترونیکی مدارس مازندران نیز راه‌اندازی شد که قابلیت بارگذاری فایل‌های تصویری، صوتی، و مکتوب از تولید محتواهای آموزشی را دارد و دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به این سامانه در تمامی مقاطع تحصیلی از دروس بارگذاری شده استفاده کنند.

این بار به غیر از مسئولان و دبیران، دانش‌آموزان مازندران هم به کمک مقابله با شیوع ویروس کرونا آمدند؛ با حضور در پویش «من در خانه می‌مانم». آن‌ها گرچه این روزها در خانه هستند و به مدرسه نمی‌روند، اما تصمیم گرفته‌اند نقش اجتماعی خود را در شرایط فعلی که نظر همه بر این است که در خانه ماندن و جز برای امور ضروری از خانه خارج نشدن، بهترین کار است، ایفا کنند. دانش‌آموزان مازندران چه آنان که عضو تشکلات دانش‌آموزی هستند و چه آنان که نیستند، با فعالیت در پویش «من در خانه می‌مانم» که با هشتک این جمله در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، از خانواده‌ها می‌خواهند که برای شستن زنجیره انتقال ویروس کرونا از فرد ناقل به فرد دیگر، کمتر از خانه خارج شوند.

آن‌ها با دعوت به احترام به حقوق همدیگر، خودمراقبتی و کمک به پزشکان و پرستاران، نه گفتن به دید و بازدید، امیدوارند که به زودی باهم در جشن سلامتی شرکت کنند. این دانش‌آموزان همگی امروز سفیر سلامت مازندران هستند، به امید شکست دادن کرونا و بازگشت به محیط آموزش و امنیت و سلامت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار