رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش:

کمیته انتخاب مدیران و معلمان نمونه منطقه آب پخش برگزار شد

آب پخش،بوشهر(پانا)-رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش گفت : یکی از ویژگی و شاخص های مدیران‌ و معلمان شایسته، دلسوزی و حریص بودن نسبت به شاگردان است، این ویژگی در معلمان موجب می شود هیچ گاه در امر تعلیم شاگردان کم کاری نکنند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
کمیته انتخاب مدیران و معلمان نمونه منطقه آب پخش برگزار شد

کمیته انتخاب مدیران و معلمان نمونه منطقه آب پخش با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش، معاون آموزشی، معاون پرورشی و تربیت بدنی، کارشناس حراست، کارشناس ضمن خدمت و فناوری در دفتر رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش برگزار گردید.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش اظهار کرد: معلمی شغل انبیاء است، در پرتو آموزش و تربیت معلمان وارسته است، که جامعه متمدن و توسعه یافته شکل می گیرد، به همین جهت لازم است، جایگاه معلمان را پاس بداریم و قدردان زحمات بی دریغ آنان باشیم.

اکرم پاپری افزود : یکی از ویژگی و شاخص های مدیران‌ و معلمان شایسته، دلسوزی و حریص بودن نسبت به شاگردان است، این ویژگی در معلمان موجب می شود هیچ گاه در امر تعلیم شاگردان کم کاری نکنند، به همین جهت دغدغه مندانه به آموزش آنها مبادرت می ورزند.

پاپری اضافه کرد: یک معلم خوب در کنار صلابت و جدیت، شخصی مهربان و دلسوز است. جدیت و قاطع بودن او هیچ گاه مانع از مهروزی و دلسوزی او نسبت به شاگردان نمی­شود، حسن برخورد و روحیه شاد، و زبان خوش معلم می تواند شاگردان را مجذوب ادب و اخلاق معلم کند.

وی خاطر نشان کرد: مدیران‌ و معلمان برای‌ هدایت‌ دانش آموزان به‌ سمت‌ اهداف‌ از پیش‌ تعیین‌ شده‌، باید به‌ یک‌ سلسله‌ اصول‌ پای‌بند باشند. رعایت‌ این‌ اصول‌، افزایش‌کیفیت‌ کاری‌ آنان‌ را در پی‌ داشته‌، همچنان‌که‌ بی‌توجهی‌ به‌ آن‌ها نیز سبب ‌شکست‌ در رسیدن‌ به‌ اهداف‌ مورد نظر خواهد شد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش نیز عنوان کرد: مدیران و معلمان مدارس نقش بسیار مهمی در برنامه‌ریزی‌، سازماندهی‌، رهبری‌ و برقراری روابط مؤثر با دانش‌آموزان مدرسه دارند

سید مجتبی محمدی اضافه کرد: مدیر و معلم نقش حیاتی و حساسی در پیشبرد و تحقق اهداف آموزش و پرورش دارند و هردو تکمیل کننده دیگریست و هیچ نظام آموزشی نمی‌تواند بدون داشتن مدیران و معلمان شایسته‌، دلسوز و با تجربه بالا به اهداف خود برسد.

محمدی یادآور شد: وظیفه مدیر آن است که معلمان و سایر کارکنان مدرسه را برای رسیدن به هدف یاری دهد و اگر معلمان آموزش و پرورش و مدیران آن از ماهیت کار خود غافل شوند و یا در فرایند یادگیری‌، یاددهی وقفه‌ای به وجود آورند، حاصل کارشان در ابعاد اخلاقی‌، اجتماعی‌ متوجه جامعه خواهد شد .

و در رشد و توسعة جامعه و یا افت و انحطاط آن سهم مؤثری خواهد داشت پس بنابراین حساسیت و نقش اینان در اینجا روشن می‌شود.

وی بیان داشت: گزینش مدیران مدارس در سطوح مختلف باید بر اساس شایسته سالاری، تعهد، تخصص و پیشگامی آنان در ارزش های الهی و انسانی و معیارهای علمی، کارآمدی و باور به اهداف نظام تعلیم و تربیت باشد.

در پایان سایر اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار