در گفت‌وگو با پانا

مجتبی عابدینی: روی دو مدال المپیک حساب باز کرده‌ایم؛ با عملکردم در جام جهانی جواب انتقادها را دادم

کرونا ورزش جهان را تحت تأثیر قرار داده است

تهران (پانا) – کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران و یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در المپیک 2020 از انگیزه بالای هم تیمی‌هایش برای درخشش در توکیو و کسب حداقل 2 مدال در این رقابت‌ها در بخش انفرادی و تیمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مجتبی عابدینی: روی دو مدال المپیک حساب باز کرده‌ایم؛ با عملکردم در جام جهانی جواب انتقادها را دادم

مجتبی عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکردش در رقابت‌های جام جهانی لهستان گفت: از عملکردم در مسابقات جهانی راضی هستم. در این رقابت‌ها توانستم در جدول 16 نفره بالا بیایم و دهم شدم. این نتیجه برای من خیلی خوب بود و از عملکردم راضی هستم. در جام جهانی لهستان تیم‌های چین و ژاپن را شکست دادم و این برای من خیلی خوب بود چرا که این چند وقت انتقادهای زیاد به تیم ملی شمشیربازی شده بود و با عملکردی که داشتم جواب همه آنها را دادم.

وی در مورد کسب سهمیه تیمی در المپیک 2020 توکیو اظهار کرد: از همان ابتدا هدف ما کسب سهمیه تیمی بود و خدا را شکر همه بازیکنان از دل و جان مایه گذاشتند تا بتوانیم سهمیه تیمی را کسب کنیم. ما در مسابقات لهستان با تیم چین بازی کردیم که مدعی کسب سهمیه المپیک بود اما خوشبختانه توانستیم آنها را شکست دهیم و فاصله‌مان را با این تیم زیاد کردیم. همچنین تیم مجارستان را شکست دادیم که البته خودشان باورشان نمی‌شد مقابل ایران شکست بخورند اما با این حال خدا را شکر توانستیم سهمیه تیمی را کسب کنیم. حالا علاوه بر سهمیه تیمی بازیکنان فرصت حضور در بخش انفرادی هم دارند و این خودش خیلی ارزشمند است.

نفر چهارم المپیک ریو ادامه داد: من 9 سال پیش توانستم سهمیه المپیک را کسب کنم و در المپیک لندن به میدان بروم. در المپیک ریو هم حضور داشتم و در این دوره هم پیش از سهمیه تیمی، سهمیه انفرادی را کسب کرده بودم اما اینکه توانستیم به سهمیه تیمی برسیم برای همه ما ارزشمند است و به همان اندازه که از کسب سهمیه انفرادی خوشحال شدم از کسب سهمیه تیمی هم خوشحال شدم.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی کشورمان در مورد مسابقات پیش ‌رو گفت: متأسفانه شرایط خیلی به هم ریخته است. این رقابت‌ها 16 اسفندماه برگزار می‌شود که در ابتدا به میزبانی ایتالیا بود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا میزبانی این مسابقات چهار بار تغییر کرده است. بعد از مسابقات جام جهانی لهستان من به همراه پیمان فخری به ایران آمدم و حالا حضورم در مسابقات جام جهانی که قرار است در لوکزامبورگ برگزار شود به شرایط پروازها بستگی دارد، کرونا حضورم در جام جهانی را در ابهام قرار داده است.

وی ادامه داد: اگر بتوانم در این مسابقات حاضر می‌شوم در غیر این صورت تیم به صورت ترکیب ناقص در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند. به هر حال شرایط برای ورزش دنیا بهم ریخته شده است و شیوع این ویروس محدودیت‌های زیادی را به وجود آورده است. این روزها تمام باشگاه‌ها تعطیل هستند و من هم یک آسیب‌دیدگی داشتم و باید فیزیوتراپی می‌کردم اما به دلیل تعطیلی این کار هم نمی‌توانم انجام بدهم. امیدوارم هر چه سریعتر وضعیت مانند سابق شود.

عابدینی در مورد پیش‌بینی‌اش از نتیجه المپیک اظهار کرد: واقعا قابل پیش‌بینی نیست. به هر حال میدان المپیک سخت است و همه بهترین‌ها حضور پیدا می‌کنند. اما با توجه به سهمیه تیمی که کسب کردیم ما هم فرصت سهمیه انفرادی و هم تیمی را داریم به همین خاطر روی هر دو مدال حساب باز کردیم امیدوارم هر نتیجه‌ای که رقم بخورد در نهایت به موفقیت ایران منجر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار