افزایش مبتلایان قطعی کرونا به ۳۸۸ نفر؛ تعداد جانباختگان به ۳۴ تن رسید

میانگین سن بستری بیش از ۵۰ سال و میانگین سن فوت شدگان بالای ۶۰ سال است

تهران (پانا)- رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از افزایش مبتلایان به قطعی کووید ۱۹ در ایران به ۳۸۸ نفر خبر داد و گفت متاسفانه ۳۴ نفر تا امروز بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش مبتلایان قطعی کرونا به ۳۸۸ نفر؛ تعداد جانباختگان به ۳۴ تن رسید

به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور در پایان جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که صبح امروز به ریاست جهانگیری معاون اول رییس جمهور در وزارت بهداشت برگزار شد و ۵ ساعت به طول انجامید، درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و تعداد فوت شده‌ها اظهار کرد: آمار مبتلایان از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز ۱۴۳ مورد از سوی آزمایشگاه‌های مرجع به عنوان تشخیص قطعی گزارش شده و به تفکیک استان‌ها و شهر ها تهران با ۶۴ مورد، گیلان ۲۵ مورد، قم ۱۶ مورد، اصفهان ۱۰مورد، اردبیل ۱مورد، البرز ۳مورد، سمنان ۲مورد، کردستان ۲مورد، قزوین ۲ مورد، آذربایجان شرقی ۴مورد، خوزستان سه مورد و گلستان دو مورد و مازنداران با ۹ مورد گزارش شده است.

جهانپور ادامه داد: ظرف روز گذشته متاسفانه هشت نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که مجموع آمار با احتساب آمار روزهای گذشته ۳۸۸ مورد ابتلای قطعی است. همچنین ۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

به گفته وی، متاسفانه ۳۴ نفر تا امروز بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

جهانپور در ادامه گفت: میانگین سن بستری در مورد بیماران مبتلا به کرونا بیش از ۵۰ سال است. میانگین سن فوت شدگان بالای ۶۰ سال است. هم اکنون جلسه پنجم ستاد ملی کرونا با حضور معاون اول رئیس‌جمهور آقای جهانگیری و وزیر بهداشت، آقای نمکی، وزرای دولت و روسای کمیته‌ها در جریان است. موضوعات مورد بحث در این جلسه تا حدودی موضوعاتی است که پیش‌تر هم بحث و بررسی می‌شده است. انشالله بعد از پایان جلسه وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران موضوعات و تصمیمات جلسه را بیان خواهد کرد.

مدیر کل اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: مضافا محورهایی که روزهای گذشته تردد‌های چشم‌گیری داشتند در این جلسه مورد توجه قرار گرفتند. سعی می‌شود با همکاری وزارت راه در رابطه با این تردد‌ها تصمیماتی اخذ شود. کاهش ساعات اداری، مرخصی برای جانبازان، دورکاری به طور اعم و بطور ویژه برای افرادی که بیماری خاص در دستگاه‌های دولتی دارند بحث و گفتگو شد.

وی افزود: آمار کماکان روند صعودی خواهد داشت. یکی به دلیل افزایش مراکز آزمایشگاهی و افزایش توان بیماریابی ما است. دوم به دلیل آن است که بیماری در حال شیوع است و طبیعتا افزایش آمار را خواهیم داشت. در حال حاضر ۱۵ آزمایشگاه در سطح کشور فراهم است، طی دو یا سه روز آینده این تعداد به ۲۲ خواهد رسید.

جهانپور گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت در مقابله با بیماری وابسته به خودمراقبتی است. وابسته به این است که توصیه‌های اکید برای تردد‌های بین‌شهری رعایت شود. متاسفانه آمار تردد به برخی از شهرها بسیار بالا است. آمار ورودی ما به مازندران در چند روز گذشته بیش از خروج بوده است. اگر افراد خانه بمانند، می‌‌تواند برای کاهش چرخه‌ی انتقال ۸۰ درصد مفید باشد. اقدامات حمایتی دولت و نظام سلامت و سایر وزارت خانه‌ها هم بر جای خد باقی است. اما استدعای ما از هم‌وطنان این است که از سفرهای بین‌شهری خودداری کنند، و تمام توصیه‌های را جدی بگیرند تا چرخه انتقال بیماری کند شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار