بازگشت ۱۱۴ واحد راکد استان اردبیل به چرخه تولید در سال ۹۸

اردبیل (پانا) - طی سال‌جاری ۱۱۴ واحد راکد استان به چرخه تولید و فعالیت بازگشته که در نتیجه ۷۳۰ فرصت شغلی جدید فراهم شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۵۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت ۱۱۴ واحد راکد استان اردبیل به چرخه تولید در سال ۹۸

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: طی سال‌جاری ۱۱۴ واحد راکد استان به چرخه تولید و فعالیت بازگشته که در نتیجه ۷۳۰ فرصت شغلی جدید فراهم شده است و و با بازگشت ۱۰۲ واحد تولیدی دیگر به چرخه فعالیت، نزدیک به ۱۸۰۰ نفر صاحب شغل خواهند شد.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده در ابتدای سال‌جاری توسط سازمان صمت، تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی راکد در استان وجود داشت.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در حوزه صنعت ۵۶ واحد اقتصادی، به چرخه فعالیت بازگشت که این روند برای سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

بهنام‌جو عنوان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی اردبیل، لازم است با واگذاری و در اختیار گذاشتن سوله‌های واحدهای تولیدی راکد برای سرمایه‌گذاران جدید، تکلیف آن‌ها مشخص شود.

او ادامه داد: واحدهای غیرفعال حوزه کشاورزی در برنامه سه ساله و تا حد امکان بر اساس برش‌های سالانه، به چرخه فعالیت بازگردانده خواهند شد و سهم مهمی در ایجاد اشتغال خواهند داشت.

بهنام‌جو تصریح کرد: در حوزه کشاورزی فعال‌سازی ۸۰ واحد غیرفعال برای امسال هدف‌گذاری شده بود که ۵۸ واحد آن با اشتغال ۳۱۵ نفر محقق شده استتعداد ۲۲۴ واحد کشاورزی غیرفعال نیز طی برنامه سه ساله تا سال ۱۴۰۱ به چرخه فعالیت برمی‌گردند.

استاندار اردبیل گفت: در حوزه گردشگری ۲ واحد خدماتی تحت تملک بانک قرار گرفته‌اند که به‌زودی با واگذاری به بخش خصوصی تعیین تکلیف خواهند شد.

بهنام‌جو بیان کرد: باید دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در کنار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای توسعه اشتغال گام بردارند.

او ادامه داد: بررسی طرح‌های در حال احداث و نیمه‌تمام راکد در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات نیز به موازات این روند جهت تکمیل و شروع فعالیت اقتصادی نیز انجام خواهد شد.

استاندار اردبیل افزود: با توجه به تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده بر کشور، تلاش بیش از پیش دستگاه‌ها و کارشناسان برای جذب و تکریم سرمایه‌گذار برای توسعه تولید و اشتغال در استان اردبیل ضروری است.

بهنام‌جو گفت: باید از هر فرصتی برای رونق تولید و ایجاد کسب و کار برای مردم استان اردبیل استفاده کنیم که در این‌باره باید همکاری بین کارشناسان دستگاه‌های صادرکننده مجوز و پرداخت کننده تسهیلات صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار