افزایش ۱۴ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از افزایش ۱۴ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۴ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان اردبیل

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: مطابق آمار ارائه شده از پایانه مرزی بیله سوار، ورود گردشگران خارجی به استان طی ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

او افزود: در ۱۰ ماهه سال ۹۷، ۵۲۷ هزار و ۳۴۷ گردشگر خارجی از مرز بیله سوار وارد استان شده که این رقم در ۱۰ ماهه سال ۹۸ به ۶۱۰ هزار و ۸۳۶ نفر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان کرد: در عین حال که ورود گردشگران خارجی با رشد ۱۴ درصدی مواجه است، مجموع تردد از پایانه مرزی با ۱۲ درصد افزایش همراه است.

فلاحی ادامه داد: با توجه به امنیت حاکم در داخل مرز‌های کشور و ارائه خدمات مورد نیاز گردشگران خارجی به ویژه اتباع آذری پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۹۹ نیز با تعدد سفر به اردبیل مواجه باشیم.

او تصریح کرد: مطابق مطالعات میدانی، بخش عمده‌ای از گردشگران آذری به منظور دریافت خدمات پزشکی و درمانی به این استان سفر می‌کنند که به همین منظور برنامه‌ریزی جامع برای رونق گردشگری سلامت در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: از سویی اردبیل به عنوان یکی از مقاصد ارزان سفر قلمداد می‌شود و کیفیت و گستردگی تاسیسات گردشگری آن موجب شده طی سال‌های اخیر با افزایش علاقه‌مندی و سفر اتباع آذری به این استان مواجه شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار