استاندار قم: نقش آفرینان اصلی در انتخابات پیش رو مردم و خصوصا جوانان هستند

قم (پانا) - استاندار قم با اشاره به جایگاه جوانان در ساخت آینده ی کشور اظهار کرد: نقش آفرینان اصلی در انتخابات پیش رو مردم و خصوصا جوانان هستند.

کد مطلب: ۱۰۲۴۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم: نقش آفرینان اصلی در انتخابات پیش رو مردم و خصوصا جوانان هستند

دکتر بهرام سرمست استاندار قم در همایش رای اولی های استان در سالن همایش های شهرداری طی سخنانی با اشاره به حق رای اولی ها برای تعیین سرنوشت کشور اظهار کرد: اصل مشارکت در انتخابات و نیز جهت گیری افراد به صورت جداگانه قابل تحلیل است؛ اما از نظر مسئولین وبرگزارکنندگان انتخابات، مشارکت حداکثری در اولویت است.

سرمست با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان میثاق ملی ملت ایران، ادامه داد: اداره ی امور جامعه، چرخش قدرت و تعیین سرنوشت آحاد جامعه به رای و انتخاب مردم واگذار شده است و این مساله یک برگ برنده برای مردم است.

مقام عالی دولت در استان قم گفت: در نظام اسلامی ساز و کاری پیش بینی شده است که مردم بتوانند با انتخاب نمایندگانشان در سرنوشت کشور سهیم شوند.

وی با اشاره به نخستین جرقه های تحقق حاکمیت بر اساس دموکراسی و انتخابات از انقلاب مشروطه ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی این امر محقق شد و مشارکت مردم در آینده ی سیاسی کشورشان تکامل یافت.

سرمست مشارکت زنان در انتخابات پس از انقلاب اسلامی را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امروز زنان همپای مردان در کنار علم، ورزش و حوزه های دیگر در عرصه ی سیاست نیز مشارکت جدی دارند .

استاندار قم همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک کشور جوان است، بیانیه ی گام دوم رهبر انقلاب که مهمترین مخاطب آن جوانان هستند را مورد توجه قرار داد و گفت: جوانان این مرز و بوم می توانند در عرصه های مختلف نقش آفرینی موثر داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان قم با اشاره به گستردگی ارتباطات در جامعه گفت: جوانان بایستی ضمن مشارکت در انتخابات، سایر افراد تحت ارتباط خود را نیز به حضور در صحنه ی انتخابات تشویق کنند.

سرمست با بیان اینکه مسئولان و متولیان تنها بستر انتخابات سالم و امن را فراهم می کنند خاطرنشان کرد: نقش افرینان اصلی انتخابات پیش رو مردم و خصوصا جوانان هستند.

شایان ذکر است استان قم 826587 فرد واجد رای در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای خبرگان رهبری دارد که 42688 نفر از آنها رای اولی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار