تاسیس کانون فرهنگی تربیتی دانش آموزان با نیازهای ویژه

یزد (پانا) - کارشناس اردوها، کانونها و فعالیت های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد در دومین جشنواره دو سالانه دستاوردها و توانمندی های کانون های فرهنگی تربیتی استان از تاسیس کانون فرهنگی تربیتی دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تاسیس کانون فرهنگی تربیتی دانش آموزان با نیازهای ویژه

"محمد حسین شمس الدینی" در دومین جشنواره دستاوردها و توانمندی های دانش آموزان که از تاریخ 28 لغایت 30 بهمن در دبیرستان دخترانه شاهد ناحیه 2 برگزار شد در گفتگو با خبرنگار پانا عنوان کرد: در راستای شکوفایی استعدادها و توانمندیهای بالقوه دانش آموزان با نیازهای ویژه و همچنین آموزش و رشد توانمندیها و خلاقیت این عزیزان در زمینه های فرهنگی، تربیتی و هنری، وجود یک کانون فرهنگی تربیتی متناسب با این دانش آموزان ضروری است.

او ادامه داد: در سال گذشته برای تحقق این امر، در صدد ایجاد یک کانون ضمیمه مخصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه شدیم و به همین منظور با هماهنگی های صورت گرفته، کانون فرهنگی تربیتی رشد ناحیه 2 یزد مسئول پوشش درخواست ها و نیازهای این دانش آموزان شد و مقرر شد با هماهنگی مدیران مدارس استثنایی، اقدامات لازم صورت گیرد.

او اظهار امیدواری کرد تا با استفاده از نیروها، پتانسیل و ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش استثنایی، همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و موافقتی که از سوی وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته، کد و مجوز تاسیس "کانون فرهنگی تربیتی دانش آموزان با نیازهای ویژه" را دریافت کرده و در زمینه های مرتبط فعالیتهای لازم ادامه پیدا کند.

شمس الدینی تاکید کرد: هم اکنون نیز مدارس استثنایی می توانند با مراجعه به کانون فرهنگی تربیتی رشد، واقع در خیابان امام از خدمات اختصاص یافته به این دانش آموزان بهره مند شوند.

کارشناس اردوها، کانون ها و فعالیت های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد خاطر نشان کرد: در جهت نمایش و آشنایی مردم، مسئولین و دانش آموزان با توانمندیها، خلاقیت، آثار و دستاوردهای این دانش آموزان در دومین جشنواره دو سالانه دستاوردها و توانمندیهای کانون های فرهنگی تربیتی استان یزد، دو غرفه تحت عنوان کانون فرهنگی تربیتی به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص داده شد و آموزشگاههای دخترانه رشد و پسرانه تلاش ضمن حضور فعال در این جشنواره، هنرهای دستی و دست ساخته های دانش آموزان خود را به معرض نمایش و فروش گذاشتند.

گفتنی است؛ "سیدعلی سیدی"، رئیس اداره کانون های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، "عباسعلی دانافر" ،مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، "حسین ملانوری شمس"، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، "مصطفی پایدار"، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان، همچنین رئیس، معاونین و کارشناسان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک از غرفه های دانش آموزان با نیازهای ویژه بازدید به عمل آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار