الیاس حضرتی*

انقلاب و آرمان‌های ما

هیچ‌کس طلبکار انقلاب اسلامی نیست بلکه ما همه، در هر رده و مرتبه‌ای، به انقلاب، به شهدا، به امام و به آرمان‌های بلندی که در پنجاه و هفت مردم را از هر گروه و دسته‌ای با یکدیگر متحد کرد و به میدان‌شان آورد و طومار سلطنت دوهزار و پانصد‌ساله را درهم پیچید بدهکاریم.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد

ما هویت‌مان را از انقلاب اسلامی داریم و با تمام وجود پای آن ایستاده‌ایم. ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد. صریح بگویم که در برابر عظمت انقلاب اسلامی هیچ اهمیتی ندارد که از بابت بعضی «تنگ‌نظری‌ها» دلخور باشیم یا بابت بعضی از مضیقه‌ها خاطرمان آزرده باشد یا کج‌سلیقگی‌ها فرصت خدمت و اصلاح را از فرزندان انقلاب گرفته باشد.

نه‌تنها آزردگی‌ها و دلخوری‌ها را نباید به میدان انقلاب آورد بلکه باید هوشمندانه از این فرصت تاریخی بهره برد و با دوری از رقابت‌های ناسالم و دعواها به ریسمان وحدت الهی چنگ زد. ما این انقلاب را آسان و ارزان به‌دست نیاورده‌ایم. بهترین فرزندان کشور در برابر گلوله دژخیمان سینه سپر کردند و خون پاک خود را پای درخت انقلاب ریختند. رشیدترین فرزندان انقلاب لباس رزم پوشیدند و نه فقط از آرمان‌های انقلاب که از خاک پاک ایران عزیز دفاع کردند و شهادت و اسارت و جانبازی را به جان خریدند.

ما با برادران شهیدمان عهدی بسته‌ایم که نه‌تنها در مناقشات سیاسی و نامهربانی‌های روزگار از یادمان نمی‌رود بلکه هر سال در بیست و دوم بهمن نو می‌شود و حیات دوباره می‌یابد. ما با حضور پررنگ در راهپیمایی بیست و دوم بهمن و با تجدید عهد با امام راحل، به جهانیان نشان می‌دهیم که باوجود اختلافات درون‌گروهی و افتراق سلیقه سیاسی، به هیچ عنوان از راهی که چهل و یک سال پیش گام در آن نهادیم برنمی‌گردیم. نه‌تنها پشیمان نیستیم بلکه بر تداوم و توفیق آن اصرار داریم. اختلاف و رقابتی هم اگر هست همه بابت عمل به شعارهایی است که امام به ما آموخت.

ما از امام آموختیم که بر آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی تاکید کنیم و حقوق مردم را پاس بداریم و ارزش‌های دینی را محترم شماریم. حضور در راهپیمایی بیست و دوم بهمن به منزله نادیده گرفتن مشکلات و سرپوش گذاشتن بر کم و کسری‌ها نیست. ما نمی‌خواهیم و نباید با تعارف و تشریفات ناکامی‌ها و مضیقه‌ها و مشکلات و خطاهای فردی و جمعی را کتمان کنیم.

بلکه می‌خواهیم با تجدید عهد با امام و با یادآوری آرمان‌های انقلاب، آن وحدت کلمه بی‌نظیر را تمنا کنیم و با استمداد از شهدا زمینه‌های اصلاح امور را فراهم‌ سازیم. تقدیر، بیست و دوم بهمن ماه امسال را با اربعین سرباز انقلاب، سردار سپاه قدس حاج‌قاسم سلیمانی قرین کرده و این تقارن رازآمیز خود به منزله تذکاری است که مناسبت چهل ساله انقلاب را معنای تازه می‌بخشد و نسل جوان را به مبارزه علیه زیاده‌خواهی نظام سلطه فرامی‌خواند. ما از حیث تاریخی در مهم‌ترین گذار تاریخ قرار گرفته‌ایم. از یک‌سو دشمنان قسم خورده انقلاب بیش از پیش کین‌توزی خود را آشکار کرده‌اند، از سوی دیگر عمر انقلاب از چهل گذشته و وارد دوره پختگی و خردمندی شده.

در این چهل‌ساله دشمنان ما از هیچ تلاشی برای هدم انقلاب و شکست این تجربه بی‌نظیر فروگذار نکردند و به هر وسیله‌ای متشبث شدند تا چراغ خمینی و یارانش را بکشند. آنچه توانستند کردند، از این به بعد هم کم آزار و اذیت نخواهند کرد، اما چراغی را که ایزد بر فروزد/‌گر ابله پف کند ریشش بسوزد. مادامی که من و شما در صحنه حاضر باشیم و پیوند عاطفی و عقلی و شرعی‌مان را با امام و شهدا قطع نکنیم بلایی بر سر انقلاب نخواهد آمد کید دشمنان نیز به خودشان بازخواهد گشت ان‌شاءالله.

اما خدا نکند اگر از آرمان‌های بلند انقلاب و از ارزش‌های اصیلی چون استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی پا پس بکشیم و به استحاله‌های سیاسی و عقیدتی مبتلا شویم آنگاه خدا نیز از ما رو برمی‌گرداند... برای همین است که یادآوری مکرر آرمان‌ها و تلاش برای نیل به آنها ضروری است و باعث می‌شود که انقلاب برای نسل‌های مختلف با طراوت و تازه و مستمر بماند و هر سال مردم در حضوری پررنگ عهد خود را تازه کنند.

*نماینده مجلس

منبع: اعنماد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار