بازسازی و بهسازی 50 باب مدرسه در منطقه دشت یاری استان سیستان و بلوچستان با کمک خیرین خراسان رضوی

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از بازسازی و بهسازی 50 باب مدرسه در منطقه دشتیاری استان سیستان و بلوچستان با کمک مجمع خیرین خراسان رضوی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بازسازی و بهسازی 50 باب مدرسه در منطقه دشت یاری استان سیستان و بلوچستان با کمک خیرین خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: پس از سیل ویرانگری که در جنوب استان سیستان و بلوچستان رخ داد و خسارت‌های زیادی را به تأسیسات و زیرساخت‌ها و به ویژه مدارس آن منطقه وارد کرد، خراسان رضوی به عنوان یکی از از استان‌های معین در منطقه دشت‌یاری در جنوب استان معرفی شد.

او افزود: هفته گذشته بازدیدی از منطقه داشتیم، بخشی از روستا‌ها فاقد فضای آموزشی بوده و بخشی دارای فضای آموزشی نامناسب و فاقد استحکام هستند. بنابراین تصمیم بر آن شد که خراسان رضوی با استفاده از ظرفیت غنی خیرین که پایه‌گذار جامعه خیرین مدرسه‌ساز در کشور هستند، کار بازسازی و نوسازی مدارس آن منطقه را برعهده بگیرد.

خدابنده تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که بتوانیم ۵۰ باب مدرسه را که اغلب در مناطق محروم دو یا سه کلاسه هستند، بازسازی و نوسازی کنیم. طبق هماهنگی‌های انجام شده اداره کل نوسازی استان با مشورت آموزش و پرورش منطقه دشت‌یاری سیستان نقشه‌هایی را آماده کرده و جانمایی جغرافیایی انجام داده و امیدواریم تفاهم‌نامه مکتوب هم نهایتا تا نیمه اسفندماه به امضاء برسد تا در ابتدای مهر ماه سال ۹۹ دانش‌آموزان را به کلاس‌های درس بفرستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: برآورد ابتدایی برای ساخت مدارس دو یا سه کلاسه به‌ طور میانگین بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است و به این دلیل که مدارس مشارکتی ساخته می‌شوند بخشی از آن از طریق کمک‌های مردمی و خیرین استان و بخشی هم از اعتبارات اداره کل نوسازی استان سیستان و بلوچستان هزینه خواهد شد.

او در پایان گفت: به زودی شماره حساب اهدای کمک‌های مردمی را اعلام خواهیم کرد و از افراد دارای تمکن مالی و خیرین می‌خواهیم در حد توان در این پروژه خداپسندانه شرکت کرده و ساخت بخشی از مدارس را بر عهده بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار