معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

مشاوران مدارس خط مقدم پیشگیری از آسیب های روانی ، اجتماعی در مدارس هستند

بوشهر(پانا) - مشاوران مدارس خط مقدم پیشگیری از آسیب های روانی – اجتماعی در مدارس هستند. این اظهار نظر معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر است.

کد مطلب: ۱۰۲۱۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مشاوران مدارس خط مقدم پیشگیری از آسیب های روانی ، اجتماعی در مدارس هستند

سیروس فتحی در کارگاه علمی-آموزشی بهداشت روان و پیشگیری از خودکشی در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مسیر زندگی، اظهار کرد: مهمترین رسالت تخصصی مشاوران ارتقا سطح سلامت روان دانش آموزان در همه دوره های تحصیلی است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آسیب های روانی - اجتماعی در جامعه، مشاوران تربیتی و تحصیلی خط مقدم پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی در مدارس هستند.

فتحی موضوع این کارگاه علمی- آموزشی را تربیت مدرس با موضوع مهم «بهداشت روان و پیشگیری از خودکشی» اعلام کرد و افزود: تبیین برنامه ها و فعالیت های تخصصی حوزۀ مشاوره و ارتقا سطح دانش و توانمندی مشاوران با هدف کاهش آسیب های روانی - اجتماعی دانش آموزان از دیگر اهداف این کارگاه است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اهمیت سلامت روانی رفتاری دانش آموزان خاطرنشان کرد: مشاوران با هدف ایجاد تغییرات مثبت در دانش، نگرش و رفتار دانش آموزان نسبت به سلامت روان، دانش آموزان و خانواده ها برای کاهش آسیب های روانی توانمند سازند.

او ارائه خدمات جامع مشاورۀ تربیتی از دورۀ ابتدایی تا پایان متوسطه را یکی از اولویت های چهارگانه اداره مشاورۀ تربیتی و تحصیلی دانست و گفت: این برنامه عملیاتی در طرح و فعالیت هایی همچون بهداشت روان، همیار مشاوران، آزمون سلامت روان، نماد، مدرسه دوست دار زندگی، طرح رابطان هسته های مشاوره، توانمندسازی روانی اجتماعی دانش آموزان و یاری‌گران زندگی اجرا می شود.

گفتنی است این کارگاه علمی آموزشی با حضور دکتر زینب حسینی مدرس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، رؤسا و کارشناسان ادارات مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و 50 نفر از مشاوران مدارس تربیتی و تحصیلی مدارس برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار