حل مشکلات و اختلالات یادگیری از طریق بازی‌های فکری،سرگرمی

شیراز (پانا) - مریم چراغی مدیر موسس دبستان غیرانتفاعی گندم در شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه یک سال و نیم است که بازی‌های فکری سرگرمی را با دانش‌آموزان خود در مدرسه کار می کنیم، گفت: در ابتدا با ۲۰ الی ۳۰ نفر از دانش‌آموزان شروع کردیم و کم کم بچه‌ها علاقه مند شدند و خانواده‌ها استقبال کردند و الان بیش از ۶۰ درصد یعنی حدود ۳۰۰ نفر از بچه‌های ما این بازی‌ها راانجام می‌دهند.

کد مطلب: ۱۰۲۱۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
حل مشکلات و اختلالات یادگیری از طریق بازی‌های فکری،سرگرمی

این مدیر مدرسه مرودشتی در حاشیه برگزاری نخستین المپیاد استانی بازی‌های فکری سرگرمی فرهنگیان فارس، ادامه داد: تاثیر این بازی‌ها به گونه‌ای بوده که خانواده‌ها و اولیای ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان به ما اعلام کردند که دانش‌آموز ما در منزل گوشی و تبلت را کنار گذاشته‌اند و اوقات فراغت خود را با این بازی‌ها پر می‌کنند و این تاثیر بسیار مثبتی است.

چراغی گفت: ما روی اختلالات یادگیری دانش‌آموزان با معلم پایه اول و دوم کار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که برای افزایش دقت و تمرکز دانش‌آموزانی که در وارونه‌نویسی دیکته مشکل دارند و یا در گذاشتن نقطه‌ها مشکل دارند این بازی‌ها تاثیر مثبتی داشته است.

او با اشاره به علاقمندی خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در مدارس خاص و استعداهای درخشان، گفت: ما هر هفته آزمون آنلاین برای دانش‌آموزان پایه ششم برگزار می‌کنیم و متوجه شدیم که دانش‌آموزانی که پنتاگو، بلاک‌آس و مکعب روبیک کار می‌کنند در این آزمون‌ها موفق‌ترند و این بازی‌ها به پیشرفت تحصیلی آنان کمک کرده و ما توانسته‌ایم اختلالات یادگیری را با ترویج استفاده از بازی فکری حل کنیم.

او در خصوص نحوه استفاده بچه‌ها از این بازی‌ها در ساعات مدرسه گفت: در زنگ تفریح و در زنگ ورزش بچه‌هایی داریم که علاقه به بازی‌های جسمی حرکتی نشان نمی‌دهند و ما گاه دانش‌‌آموزی داریم که روی ویلچیر است و گوشه‌ حیاط تنها بوده و الان با این بازی‌ها سرگرم است. ما چهار میز در حیاط مدرسه گذاشتیم و بازی‌ها آزاد است و دانش‌آموزان خودشان می‌روند انتخاب می‌کنند و دوبه دو یا گروهی بازی می‌کنند.
این مدیر مدرسه مرودشتی به سایر همکاران و فرهنگیان نیز توصیه کرد تا از این فرصت استفاده کنند و تجربه نشاط و شادی حاصل از آن را تجربه کنند و تاثیر آن بر یادگیری شاگردان را ببینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار