امام جمعه فیروزکوه:یکی از بزرگ ترین امتیازات انقلاب اسلامی تحول انسانی است

فیروزکوه (پانا) - خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فیروز کوه به امامت امام جمعه شهرستان برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه فیروزکوه:یکی از بزرگ ترین امتیازات انقلاب اسلامی تحول انسانی است

حجت الاسلام امیری ارجمند امام جمعه فیروزکوه در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: متاسفانه امروز یکی از چالش هایی که به جامعه اسلامی راه یافته عدم صداقت می باشد، خدای متعال امانت بزرگ هدایت را به ما انسان ها داده و این امانت را باید به سرانجام مقصود برسانیم، وظیفه پدر و مادر این است که فضای خانه را آکنده از نور کنندو خانه هایی که پر نور هستند خانه اهل بیت (ع)می باشند، پدر و مادر نه تنها باید خود را نجات دهند بلکه فرزندان خود را هم باید از گناه نجات دهند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه با اشاره به ایام الله دهه فجر و ۲۲ بهمن گفت: علی رغم همه توطئه های دشمن پیروزی از آنِ انسان های با تقوا و با ایمانی است که الحمدالله به فضل الهی ملت ما از آن برخوردار هستند و همان طور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند بیست و دوم بهمن ماه مقارن با چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی است وامیدوار هستیم بیست و دوم بهمن ماه امسال بهتر و با برکت تر ازچهل سال گذشته باشد به خاطر وجود بسیار ارزشمند یک مرد الهی بودکه فرمود بر روی قبرم سرباز ولایت بنویسید.

این مقام مسئول دررابطه باروز نیروی هوایی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پرسنل نیروی هوایی دست بیعت با ولایت و رهبری دادند و این امر موجب از بین رفتن فاصله بین نیروهای مسلح شد، کار بسیار بزرگی کردند، اگر زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را درک کنیم که همواره دشمنان توطئه می کردند اما نیرو های مسلح و نیرو هوایی ارتش در برابر دشمن ایستادگی کردند؛ در شهرستان فیروزکوه هم شهید قدمی یکی از شهدای انقلاب اسلامی بود که در پیروزی انقلاب نقش داشتند.

حجت الاسلام امیری ارجمند با اشاره به رحلت حضرت ام البنین (س)بیان کرد: آن حضرت همسر امام علی (ع) بود که نام فاطمه هم داشت اما پس از شهادت حضرت زهرا (س) اجازه نداد در خانه ایشان را فاطمه خطاب کنند تا مبادا بچه ها به یادِ ما در حقیقتی خود حضرت فاطمه زهرا (س) بیفتند.

او در ادامه گفت: یکی از بزرگ ترین امتیازات انقلاب اسلامی تحول انسانی است، دو انقلاب بزرگ در کارنامه بشریت ثبت شده که انقلاب روس و انقلاب فرانسه نام دارند، نکته ای که برای کشور ما رخ داد این بود که مردمِ ما متحول شدند، مردم خود را نادیده گرفتند و تواضع پیدا کردند و دیگران را بزرگ شمردند، ما در دهه پنجم انقلاب هستیم و نه تنها انقلاب ما مصادره نشد بلکه روز به روز شاهد شادابی هستیم.

وی افزود: دلیل خوشنودی ما این است که وقتی سردار دل ها را از ما گرفتند مردمِ ما قیام کردند و به فرموده رهبری مردم قیامت کردند و بهتر از این مردم جایی نداریم، آنچه که انقلاب ما را از دیگر انقلاب ها متمایز می کند ولایت و رهبری ولی فقیه است که آن حضرت در صدد احیا کردن آرمان های اسلامی و ارزش های اخلاقی است.

حجت الاسلام امیری ارجمند بزرگ ترین امتیاز انقلاب اسلامی را متحول کردن دل های انسان دانست و تصریح کرد: باید بالاترین ظرفیت یک مملکت نیروی انسانی باشد که انقلاب عزیز ما توانست دلها را متحول کند و آن ها را به سوی ارزش های اسلامی برگرداند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه درخصوص ایام انتخابات بیان کرد: امام راحل فرمودند همچون مدرس را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنید، آیت الله مدرس دارای ابعاد روحی و بینش سیاسی و اعتقادی بالایی بود که در برابر تزویر و تهدید عقب نشینی نمی کرد و به تنهایی در برابر همه همجه های دشمن ایستاد، باید چنین نماینده هایی را انتخاب کنیم.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به امام راحل درباره شاخص های نماینده مجلس گفت: نماینده مجلس باید متدین و با تقوا باشد زیرا چنین شخصیتی فقط از خدای متعال می ترسد و از دیگران ترسی ندارد، نماینده مجلس باید توان مدیریت داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: راهبرد سیاست خارجی ما مخالفت مذاکره با آمریکا است، رهبری هم در این باره فرمودند ما با آمریکا مذاکره ای نداریم، زیرا آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند، کسی که بهترین انسان ایران اسلامی را شبانه و مظلومانه ترور کند و آن شخصیت را از ما بگیرد قابلیت مذاکره ندارد.

امام جمعه فیروزکوه درباره توجه به ظرفیت های داخلی گفت: اگر مسئولین به ارکان انقلاب اسلامی ایران استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی معتقد هستید باید به مردم سالاری توجه کنید، باید به فکر معیشت مردم باشید، چرا از ظرفیت های داخلی استفاده نمی کنید .

خبرنگار: فاطمه شاه حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار