ابلاغ دستورالعمل جشنواره مهارت‌های حرفه‌ای معلمان تربیت‌بدنی

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل جشنواره مهارت‌های حرفه‌ای معلمان تربیت‌بدنی در سال تحصیلی 99-98 را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل جشنواره مهارت‌های حرفه‌ای معلمان تربیت‌بدنی

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، توسعه مهارت‌های حرفه‌ای معلمان تربیت‌بدنی در راستای اجرای کیفی ساعت درس تربیت بدنی و فعالیت‌های مکمل را هدف از ابلاغ دستورالعمل جشنواره مهارت‌های حرفه‌ای معلمان تربیت‌بدنی در سال تحصیلی 99-98 اعلام کرد و گفت: یکی از راهبردهای اصلی دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی، براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام‌های برنامه درسی ملی و منابع انسانی، توانمندسازی نیروی انسانی است. لذا این دفتر برنامه‌هایی را طراحی کرده است که با روش‌های متنوع و به صورت مستقیم و غیرمستقیم، زمینه آموزش معلمان تربیت‌بدنی در راستای افزایش بهره‌‌وری عملکرد آنان را فراهم سازد. در این مسیر تأکید بر درک و بهبود مستمر موقعیت برنامه‌های آموزشی به‌­عنوان جریان اساسی و حیات‌بخش در پویایی و شادابی معلمان، برای اداره کلاس درس تربیت‌‌بدنی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

محمد جعفری ادامه داد: دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی براساس نتایج مطالعات پژوهشی و کارشناسی‌‌های به عمل آمده، با رویکرد جدید و نگاه عمیق به چرخش‌‌های سند تحول بنیادین و با توجه به زیرنظام تأمین نیروی انسانی و پژوهش و ارزشیابی و استفاده از ظرفیت و تجارب معلمان تربیت‌بدنی در جهت کیفیت‌بخشی به ساعت درس تربت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی، در راستای مدرسه‌محوری، این دستورالعمل را تدوین کرده است.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی گفت: در این دستورالعمل سعی شده است، تا ضمن وفاداری به پیشینه ارزشمند جشنواره روش‌های برتر تدریس، رقابت‌های علمی و تخصصی و خلاقیت معلمان تربیت بدنی و در نظر گرفتن خواسته‌های آن‌ها، شرایط مطلوبی برای هویت‌بخشی به شخصیت حرفه‌‌ای و علمی معلمان تربیت‌بدنی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در طراحی فعالیت‌‌ها با تأکید بر پوشش حداکثری گروه هدف و استفاده از ظرفیت خود معلمان در این حوزه فراهم شود.

او ادامه داد: در فرآیند اجرای این پروژه، معلمان شرکت‌کننده در برنامه، با هم‌‌آموزی، به هم آموزی و از هم آموزی را تجربه خواهند کرد. لذا در همین راستا با توجه به برنامه سالانه معاونت تربیت‌بدنی و سلامت ابلاغی بخشنامه شماره 130811 و برنامه 31، "جشنواره مهارت‌های حرفه‌‌ای معلمان تربیتبدنی" ( روش‌های برتر تدریس، رقابت‌های علمی تخصصی، ابتکارات و خلاقیت) طراحی و ابلاغ شده است.

جعفری در پایان از مدیران کل، معاونان تربیت بدنی وسلامت، رؤسای اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی، کارشناس مسئولان، کارشناسان تربیت‌بدنی استان/ شهرستان ومناطق خواست تا با بکارگیری ظرفیت‌های مدیریتی و انگیزشی، موارد مندرج در دستورالعمل، با مشارکت حداکثری معلمان تربیت‌بدنی اجرایی شود.

دستورالعمل جشنواره مهارت‌های حرفه‌ای معلمان تربیت‌بدنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار