اسقف اعظم کلیسای ارامنه :

شهادت فرزند بزرگ ایران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، وحدت و اتحاد بیشترملت ایران در مقابل دشمنان را دربرداشت

تهران (پانا) - چهاردهمین آئین ملی عطر افشانی و گلباران مزار شهدای ادیان توحیدی با حضور اسقف اعظم کلیسای ارامنه ،نمایندگان اقلیتهای کلیمی،زرتشتی ،استاندار تهران و معاونین ،نماینده اقلیتهای مذهبی در مجلس شورای اسلامی،مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران و خانواده معزز شهدای ادیان توحیدی در آرامستان ارامنه تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
شهادت فرزند بزرگ ایران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، وحدت و اتحاد بیشترملت ایران در مقابل دشمنان را دربرداشت

در این مراسم سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه در سخنانی اظهار کرد:بار دیگر در این مکان گرد هم آمدیم تا نسبت به شهدایی که در اینجا آرمیدند و خانواده هایی که فرزندان خود را در راه سرافرازی کشور از دست دادند،ادای احترام کنیم.

وی در ادامه افزود:ملت ما در طول تاریخ بشریت با فداکاریهای فرزندان خود و شهادتها و ایثارگریهادر راه حفظ آرمانهای خود پیروزیهای شاخص کسب کردند و رسالت مقدسی را بر عهده داشتند.

وی بیان کرد:بر اساس باورهای دین و آموزه های مسیحیت شهادت ،حیات مجدد به زندگی انسان می بخشد و خون شهید همانند بذری است که وقتی بر زمین ریخته شد ،رشد کرده و دیگران را به ادامه دادن راه ترغیب خواهد کرد و ما به این اصل اعتقاد داریم.

سرکیسیان اذعان کرد: در کتاب الهی قرآن کریم مسلمانان آمده است،مپندارید شهدا درگذشتند،آنان زنده هستند و نزد پروردگار خود متنعم هستند و شهدای ادیان توحیدی نیز با عظمت و اقتدار جاودانه هستند .

وی با اشاره به جهل و یکمین سالگرد پیوزی انقلاب اسلامی تصریح کرد:خون شهدای ملت ایران در دومقطع انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بسیار اثرگذار بودکه فرزندان ادیان توحیدی در کنار مردم ایران وارتشیان و سپاهیان باایدئولوژی متفاوت ولیکن آرمان مشترک وقدرت تمام در مقابل دشمن ایستادند وبه پیروزی رسیدند .

اسقف اعظم ارامنه تأکید کرد:شهادت فرزند بزرگ ایران سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این واقعیت را بیان کرد که شهادت وحدت بیشتر و اتحاد در مقابل دشمنان را دربر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اکنون در شرایط کنونی کشور همگان وظیفه داریم با وحدت و یکپارچگی و تحت زعامت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و حمایت از دولت جمهوری اسلامی فرصت را مغتنم شمرده و دراه پیشرفت کشوروثبات صلح کوشا باشیم.

خبرنگار:ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار