درخواست ساخت سینما برای مناطق محروم در ویژه برنامه بچه های آفتاب

تهران (پانا) - نخستین روز ویژه برنامه‌های «بچه‌های آفتاب» در یکی از مدارس روستای پلان در استان سیستان و بلوچستان با حضور جمع کثیری از کودکان و همچنین هنرمندان برجسته کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
درخواست ساخت سینما برای مناطق محروم در ویژه برنامه بچه های آفتاب

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، ویژه برنامه‌های «بچه‌های آفتاب» در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان برگزار شد. هنرمندان و مسئولان حاضر در این برنامه، سه شنبه ۱۵ بهمن ماه از مناطق و روستاهای سیل زده بازدید کردند.

همچنین با حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویژه برنامه‌ هنرمندان «بچه‌های آفتاب» در یکی از مدارس روستای پلان برگزار شد.

مجید قناد در ابتدا با حال و احوال پرسی از بچه ها برنامه را آغاز کرد.

پس از آن سید مجتبی ظریفیان (عمو مهربان) و آزیتا رضایی (خاله رویا) به اجرای برنامه پرداختند.

سید جواد هاشمی که در این برنامه حضور داشت، با بیان این که باید برای بچه‌های سیستان و بلوچستان سینما ساخته شود، اظهار کرد: می‌دانیم که در شرایط کنونی که سیل آسیب زیادی به استان زده ، ساخت سینما شاید اولویت مسئولان نباشد، اما باید به این موارد هم توجه کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید کمک‌های مردمی به سیستان و بلوچستان را ادامه داد و حواسمان باشد که این منطقه هنوز دچار بحران آسیب‌های پس از سیل است.

پوران درخشنده کارگردان سینما و رئیس مرکز گسترش سینمای کودک و نوجوان، نیز عنوان کرد: مرکز توسعه سینمای کودکان و نوجوانان تصمیم دارد فیلم‌های بسیاری بسازد و استان سیستان و بلوچستان هم حتما در این تولیدات جایی خواهد داشت. از مسئولان درخواست می‌کنیم در استان شما هم تعداد زیادی سینما ساخته شود.

بهنوش بختیاری دیگر میهمان این برنامه بود و در سخنان کوتاهی عنوان کرد: همه ایران متعلق به همه ما ست و وقتی اتفاقی برای یکی از هموطنانمان رخ دهد، انگار برای همه ما افتاده است.

در پایان نیز آیتم نمایشی برای بچه ها اجرا شد و هدایایی به کودکان و دانش آموزان تقدیم شد.

این برنامه از شبکه دو سیما به صورت زنده پخش شد.

کمپین «بچه‌های آفتاب» با حضور هنرمندان کودک و نوجوان همچون پوران درخشنده رئیس مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، مهران رجبی، بهنوش بختیاری، سید جواد هاشمی، بازیگران سینما و تلویزیون، سید مجتبی ظریفیان (عمو مهربان) و آزیتا رضایی (خاله رویا) و همچنین حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، حسن آقاکریمی تهیه کننده سینما و دوستانمان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و مسولان سازمان بنادر و دریانوردی چابهار و ... حضور دارند. مجید قناد و تیم هنرمندان همراهش و حسین ریگی فیلمساز و جمعی دیگر از هنرمندان در استان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار